Drvna industrija, Vol. 68 No. 1, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drind.2017.1610
Jamstvo novih proizvoda: empirijsko iskustvo poljske i slovenske industrije namještaja
Beata Fabisiak
; Sveučilište prirodnih znanosti u Poznanu, Fakultet drvne tehnologije, Poznan, Poljska
Robert Kłos
; Sveučilište prirodnih znanosti u Poznanu, Fakultet drvne tehnologije, Poznan, Poljska
Jasna Hrovatin
; Sveučilište Primorska, Fakultet dizajna, Trzin, Slovenija
Sažetak
Cilj istraživanja bio je upoznati mišljenja proizvođača namještaja o jamstvima proizvoda koji se pojavljuju u marketinškoj praksi. Prikazani su rezultati ankete provedene među 75 poljskih i slovenskih proizvođača namještaja. Naglasak ankete bio je na pitanju koriste li se poduzeća informacijama o duljini razdoblja jamstava što ih u svojim marketinškim materijalima nude za proizvode i u kojim slučajevima na jamstvima za proizvode grade svoju konkurentsku strategiju i jačaju svoj korporativni identitet. Podaci prikupljeni izravnim intervjuima i anketama podvrgnuti su sveobuhvatnoj statističkoj analizi uz pomoć statističke metode grupiranja, klasterske analize i analize korespondencije. Istraživanja su pokazala da se informacijama o trajanju jamstvenog roka najčešće komercijalno koriste proizvođači namještaja za djecu i proizvođači kuhinjskog namještaja. Iz analize rezultata potvrđena je i koegzistencija varijabli povezanih s ponudom jamstvenog roka za namještaj, s uporabom informacija vezanih za jamstvo u reklamnim materijalima, s provođenjem dugoročne strategije upravljanja dizajnom, s razvojem pozitivne predodžbe o tvrtki na tržištu, stvorene na temelju sveobuhvatnog projekta izrade vizualnog identiteta, kao i s ograničenim brojem godina tijekom kojih tvrtka posluje na tržištu.
Ključne riječi
novi proizvodi; jamstvo za proizvod; konkurentska prednost; istraživanje; statistička analiza
Hrčak ID:
178647
URI
Datum izdavanja:
30.3.2017.
Posjeta: 2.057 *