Drvna industrija, Vol. 68 No. 1, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drind.2017.1625
Vrednovanje činitelja u procesu donošenja odluke o kupnji namještaja primjenom AHP metode
Leon Oblak
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Andreja Pirc Barčić
; Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Kristina Klarić
; Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Manja Kitek Kuzman
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Petra Grošelj
orcid.org/0000-0001-9363-9783
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Sažetak
Ne postoji mnogo proizvoda od drva koje bi kupci kupili impulzivno, bez dodatnog poticaja i razmišljanja. Odluka potencijalnog kupca s obzirom na vrstu proizvoda obično prolazi kroz proces razmatranja, i to na način da je za skuplji proizvod razmatranje detaljnije. Proces donošenja odluke o kupnji nekog proizvoda ima pet faza: prepoznavanje potrebe, potraga za informacijom, vrednovanje alternativa, odluka o kupnji i ponašanje nakon kupnje. Tvrtka mora utvrditi što je njezinim potencijalnim kupcima (potrošačima) u svakoj fazi procesa donošenja odluke o kupnji važno. Na temelju toga, tvrtka mora odrediti mjere kojima će utjecati na potrošača u pojedinim fazama procesa razmatranja. Cilj ovog rada bio je vrednovati činitelje u procesu donošenja odluke o kupnji namještaja primjenom metode analitičkoga hijerarhijskog procesa (AHP). Vrednovanje pokazatelja navika, zahtjeva i potreba kupaca namještaja proveli su suradnici iz Slovenije i Hrvatske koji se bave istraživanjima i aktivnostima u području marketinga. Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima i/ili prodavačima namještaja u procesima definiranja uspješnih marketinških strategija.
Ključne riječi
proces donošenja odluke; ponašanje pri kupnji; tvrtke drvne industrije; namještaj; AHP
Hrčak ID:
178654
URI
Datum izdavanja:
30.3.2017.
Posjeta: 7.205 *