Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Struktura i faktori koji utječu na utvrđivanje kompenzacija izvršnih menadžera

Berislav Bolfek orcid id orcid.org/0000-0001-6968-2319 ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Perina Torbarina orcid id orcid.org/0000-0002-7025-516X ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Lucija Surać orcid id orcid.org/0000-0003-2897-7430 ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 283 Kb

str. 34-47

preuzimanja: 487

citiraj


Sažetak

Izvršni menadžeri čine mali postotak zaposlenika kompanije, ali su ujedno i najvažnija skupina zaposlenika. Idealna strategija menadžerskih kompenzacija osigurava zadržavanje najboljih talenata dok istodobno privlači nove talente i minimizira stopu zamjene zaposlenika. Kompenzacije izvršnih menadžera sastoje se od osnovne plaće, kratkoročnih i dugoročnih poticaja, beneficija i bonusa. Svrha rada bila je istražiti i analizirati podatke o strukturi i čimbenicima koji utječu na određivanje kompenzacija izvršnih menadžera top pet globalnih brendova. Prikupljeni podaci o visinama kompenzacija izvršnih menadžera odnose se na razdoblje od 2010. do 2015. godine. Odabrani izvršni menadžeri na čelu su kompanija koje su prema Interbrandovoj listi iz 2015. godine rangirane kao najboljih pet globalnih brendova. Počevši od sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kompenzacije glavnih izvršnih menadžera u SAD-u eksponencijalno rastu. Omjer između visine plaća glavnih izvršnih menadžera i ostalih zaposlenika iz godine u godinu se povećava. U pojedinim slučajevima glavni izvršni menadžeri zarađuju i više od četiristo puta više od mediana plaće svojih zaposlenika. Analitičari sugeriraju kako bi svaka kompanija trebala poduzeti određene regulatorne akcije, jer bi se implementiranjem različitih mjera određivanja kompenzacija odnos glavnoga izvršnog menadžera i nadzornog odbora učinio transparentniji svim dioničarima kompanije.

Ključne riječi

kompenzacije izvršnih menadžera; komponente menadžerskih kompenzacija; strategija menadžerskih kompenzacija; razlika u visini plaća; top pet globalnih brendova

Hrčak ID:

179118

URI

https://hrcak.srce.hr/179118

Datum izdavanja:

5.4.2017.

Posjeta: 1.408 *