Tehnički vjesnik, Vol. 24 No. 2, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20160522194315
Sveobuhvatni učinak radnih čimbenika na prijevoznu učinkovitost vlaka velike brzine
Xuesong Feng
; MOE Key Laboratory for Urban Transportation Complex Systems Theory and Technology, Beijing Jiaotong University, No. 3 Shangyuancun, Haidian District, Beijing 100044, P. R. China
Yuanpeng Jie
; School of Traffic and Transportation, Beijing Jiaotong University, No. 3 Shangyuancun, Haidian District, Beijing 100044, P. R. China
Haidong Liu
; Integrated Transport Research Center of China, Beijing Jiaotong University, No. 3 Shangyuancun, Haidian District, Beijing 100044, P. R. China
Bin Xu
; MOE Key Laboratory for Urban Transportation Complex Systems Theory and Technology, Beijing Jiaotong University, No. 3 Shangyuancun, Haidian District, Beijing 100044, P. R. China
Sažetak
Na temelju računalnih simulacijskih analiza, u ovom se istraživanju analizira učinak zadane brzine, stope iskoristivosti kapaciteta putnika (Passenger Capacity Utilization Rate - PCUR) i formacije željezničkog vlaka velike brzine (High-Speed Railway - HSR) na njegovu prijevoznu učinkovitost. Ustanovljeno je da ako zadana brzina HSR vlaka nije manja od oko 80 % vršne projektne brzine, utrošak vremena tog vlaka po jedinici putnik-kilometri bit će relativno vrlo malen kad PCUR vlaka postane veći od oko 60 %. I sa stajališta učinkovitosti i održivosti, predlaže se da bi PCUR vlaka velike brzine – HSR trebao biti preko 60 %, a zadana brzina oko 80 % maksimalne projektne brzine. Osim toga, preferira se duga formacija HSR vlaka ako se njegov PCUR može zadržati iznad 60 %.
Ključne riječi
formacija vlaka; prijevozna učinkovitost; simulacijska analiza; stopa iskoristivosti kapaciteta putnika; zadana brzina; željeznički vlak velike brzine
Hrčak ID:
179861
URI
Datum izdavanja:
14.4.2017.
Posjeta: 2.152 *