Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Utjecaj osobina ličnosti na zabrinutost za online privatnost

Bruno Škrinjarić orcid id orcid.org/0000-0002-5969-1948 ; Ekonomski institut, Zagreb
Jelena Budak orcid id orcid.org/0000-0003-3739-4704 ; Ekonomski institut, Zagreb
Mateo Žokalj


Puni tekst: engleski pdf 230 Kb

str. 5-29

preuzimanja: 737

citiraj


Sažetak

U radu se ispituje utjecaj osobina ličnosti kao determinanti zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Cilj istraživanja je analizirati na koji način osobne karakteristike internetskih korisnika utječu na njihovu zabrinutost za privatnost. Za ispitivanje varijacija u razini zabrinutosti za privatnost koristi se teorijski okvir tzv. velikih pet osobina ličnosti. Model uključuje i niz drugih varijabli koje mogu utjecati na zabrinutost za privatnost u online okruženju, poput sociodemografskih obilježja, kulturnih vrijednosti i informatičke pismenosti. Empirijska je analiza provedena na bazi podataka prikupljenih anketom u 2016. godini na velikom uzorku od 2.060 internetskih korisnika u Hrvatskoj. Rezultati OLS i probit procjene pokazuju da dvije dimenzije osobina ličnosti, a to su ekstrovertiranost i neurotičnost ispitanika, određuju razinu zabrinutosti za online privatnost. Ekstrovertiraniji korisnici interneta su manje zabrinuti za svoju privatnost, dok su neurotičniji očekivano zabrinutiji za online privatnost. Svijest o privatnosti općenito, strah od računala i prethodno (negativno) iskustvo također su dokazane determinante koje povećavaju zabrinutost internetskih korisnika za privatnost. Rezultati istraživanja doprinose popunjavanju literature u podzastupljenom području radova koji se bave osobinama ličnosti i online zabrinutosti za privatnost.

Ključne riječi

zabrinutost za privatnost; internet; osobine ličnosti; anketa

Hrčak ID:

179933

URI

https://hrcak.srce.hr/179933

Datum izdavanja:

14.4.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.332 *