Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17559/TV-20150809184241

Matematičko modeliranje toplinskog ponašanja valjnog ležaja s valjčićima za vučena željeznička vozila

Vladimir Blanuša ; The School of Higher Technical Professional Education, Školska 1, 21000 Novi Sad, Serbia
Milan Zeljković orcid id orcid.org/0000-0002-8542-0535 ; University of Novi Sad, Faculty of technical sciences, Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Branko M. Milisavlevich ; The School of Higher Technical Professional Education, Školska 1, 21000 Novi Sad, Serbia
Branko Savić ; The School of Higher Technical Professional Education, Školska 1, 21000 Novi Sad, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 1.119 Kb

str. 211-217

preuzimanja: 1.070

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 1.119 Kb

str. 211-217

preuzimanja: 426

citiraj


Sažetak

U radu je prikazan matematički model za predviđanje toplinskog ponašanja valjnog ležaja s valjčićima za uležištenje vučenih željezničkih vozila. Matematički model omogućava izračunavanje generirane topline uslijed podmazivanja, radijalnog i aksijalnog opterećenja za različite brzine gibanja vlaka. U radu je također prikazan način izračunavanja koeficijenata provođenja i prevođenja topline u ležaju. Uporabom programskog sustava opće namjene na bazi metode konačnih elemenata analizirano je toplinsko ponašanje valjnog ležaja s valjčićima za vučena željeznička vozila. Metodom konačnih elemenata određene su vrijednosti temperature ležaja u ovisnosti o brzini gibanja vlaka (v = 20 km/h, v = 40 km/h, v = 60 km/h, v = 80 km/h i v = 100 km/h), polumjera zakrivljenosti zavoja (R = 500 m), ambijentalne temperature od 20 °C i visine nadvišenja pruge u krivini (h = 110 mm, h = 140 mm, h = 180 mm).

Ključne riječi

vmatematičko modeliranje; metoda konačnih elemenata; aljni ležaj s valjčićima za vučena željeznička vozila

Hrčak ID:

181264

URI

https://hrcak.srce.hr/181264

Datum izdavanja:

10.5.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.713 *