Pregledni rad
https://doi.org/10.5673/sip.55.1.7
Potencijal “mekih“ faktora teritorijalnog kapitala u procesu brendiranja: istraživanje osam gradova srednje veličine u Srbiji
Milena Toković
; Sveučilište u Beogradu, Filozofski fakultet, Srbija
Mina Petrović
; Sveučilište u Beogradu, Filozofski fakultet, Srbija
Sažetak
Cilj rada ispitivanje je potencijala za brendiranje „mekih“ činilaca teritorijalnog kapitala u
gradovima srednje veličine u Srbiji. Koncept teritorijalnog kapitala odnosi se na ukupni potencijal
gradskog razvoja koji kombinira objektivne, „tvrde“ i subjektivne, „meke“ činioce kako
bi privukao investicije i ostvario lokalni razvoj određenog područja. Budući da je brendiranje
gradova postalo imperativ lokalnih razvojnih strategija, rad ima za cilj povezati te koncepte
kako bi se naglasio mogući potencijal za brendiranje mekih dimenzija teritorijalnog kapitala.
U radu su korišteni podaci istraživanja provedenog u periodu od 2013. do 2015. godine u
okviru Instituta za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, na
reprezentativnom uzorku stanovništva od 18 do 65 godina u osam gradova. U prvom dijelu
teksta raspravlja se o konceptu teritorijalnog kapitala, koji se dovodi u vezu s procesom brendiranja
grada. U drugom dijelu teksta analizira se društvo Srbije. Najprije se sumiraju glavne
karakteristike društveno-prostorne transformacije u postsocijalističkom periodu i ukazuje se
na neusklađenost između teritorijalnog kapitala i procesa brendiranja gradova. Dalje je predstavljena
metoda istraživanja, koja se fokusira na percepciju ispitanika/građana, zapostavljenu
meku dimenziju teritorijalnog kapitala. Vodeći se perspektivom brendiranja gradova kao
postavljenim analitičkim ciljem, u tumačenju dobivenih rezultata primijenjene su prilagođene
dimenzije modela CBI (prepoznatljivost, puls, ljudi). Rezultati istraživanja tumačeni su iz perspektive
korištenih koncepata u radu. U zaključku se u kratkim crtama sumira zašto i na koji
se način promatrane meke dimenzije teritorijalnog kapitala mogu prepoznati kao relevantan
potencijal u procesu (re)brendiranja istraživanih gradova.
Ključne riječi
brendiranje gradova; teritorijalni kapital; „meki“ činioci teritorijalnog kapitala; Srbija
Hrčak ID:
182254
URI
Datum izdavanja:
30.5.2017.
Posjeta: 2.148 *