Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20160927182726

Opis promašaja i rizika nastalih zbog aktivnosti mjerenja odrona zemlje u deformacijama infrastrukture

Eray Can ; Yalova University, Engineering Faculty, Department of Transportation Engineering, 77100, Yalova, Turkey
Hikmet Erbiyik ; Yalova University, Engineering Faculty, Department of Industry Engineering, 77100, Yalova, Turkey


Puni tekst: hrvatski pdf 3.848 Kb

str. 869-876

preuzimanja: 418

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 3.848 Kb

str. 869-876

preuzimanja: 611

citiraj


Sažetak

Učestalost pojave odrona zemlje koji se smatraju prirodnim opasnostima i dalje se povećava i njihove negativne posljedice utječu na ljudski život, okoliš i gradsku infrastrukturu. S obzirom na odrone zemlje koji među prirodnim nesrećama završavaju značajnim destruktivnim posljedicama, važnost tehničkih mjerenja i izračuna u geodetskoj mreži koja se izrađuje u područjima s odronima od velikog je značaja. Među velikim brojem čimbenika koji djeluju na točnost tehničkih mjerenja i proračuna, metode Failure Mode Effect Analize (FMEA) i Pareto Analize su učinkoviti alati u otkrivanju tih čimbenika i ublažavanju njihovih rizika poduzimanjem odgovarajućih mjera predostrožnosti. Tim je metodama moguće gotovo potpuno smanjiti rizike u tehničkim mjerenjima i proračunima relevantnim za parametre odrona. Pokušali smo ublažiti propuste nastale tehničkim mjerenjima i poduzeti odgovarajuće mjere predostrožnosti primjenom FMEA i Pareto analize.

Ključne riječi

deformacije infrastrukture; FMEA analiza; geodetska i topografska mjerenja; nadziranje odrona zemlje; Pareto analiza

Hrčak ID:

183049

URI

https://hrcak.srce.hr/183049

Datum izdavanja:

15.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.395 *