Market-Tržište, Vol. 29 No. 1, 2017.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2017.29.1.23
Marketing na društvenim medijima u usporedbi s drugim oblicima marketinga u slovačkom bankarskom sektoru
Martin Vejačka
orcid.org/0000-0002-9761-7597
; Faculty of Economics, Technical University of Košice
Sažetak
Svrha – Društveni su mediji postali važan marketinški alat tijekom posljednjih godina. Slovačke ga banke također koriste u marketinške svrhe uz druge oblike komunikacije. Glavni je cilj rada usporedba percepcija marketinga na društvenim medijima s percepcijama drugih oblika marketinga od strane korisnika bankarskih usluga različitih dobnih skupina na tržištu Slovačke.
Metodološki pristup – Istraživanje je provedeno anketiranjem uz korištenje upitnika sa samoprocjenjujućim izjavama, s Likertovom ljestvicom od pet stupnjeva, korištenom za usporedbu percepcija čimbenika koji utječu na odluku o korištenju banke ili njezinih usluga. Rezultati su prikazani korištenjem deskriptivne statistike, z-vrijednosti, Kruskal-Wallisovim testom, Mann-Whitneyjevim testom i Pearsonovim koeficijentom korelacije.
Rezultati i implikacije – Otkrivena je relativno niska razina percipiranog utjecaja marketinga na društvenim medijima kao i drugih oblika marketinga u procesu odlučivanja o prihvaćanju banke i njezinih usluga. Viša razina percipiranog utjecaja otkrivena je uglavnom kod mlađih grupa ispitanika.
Ograničenja – Rezultati daju samo osnovni pregled percepcija korisnika o marketingu na društvenim medijima u usporedbi s percepcijama drugih oblika marketinga na slovačkom bankarskom tržištu. Potrebno je istražiti dublje odnose između različitih oblika marketinga i njihove percepcije. Rezultati se ne mogu poopćavati uslijed ograničene veličine uzorka.
Doprinos – Istraživanje percepcija korisnika o marketingu na društvenim medijima i njihova usporedba s percepcijama drugih korištenih oblika marketinga, uključujući razlike među dobnim skupinama, nije se do sada provodilo na slovačkom bankarskom tržištu.
Ključne riječi
društveni mediji; marketing na društvenim medijima; bankarstvo; percepcije; usporedba
Hrčak ID:
183506
URI
Datum izdavanja:
28.6.2017.
Posjeta: 2.687 *