Arti musices, Vol. 48 No. 1, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/9e31lh4ejm
Violinist Otto Rosbroj (1894–1962) i njegova uloga u počecima jazza u Zagrebu
Sažetak
Identifikacija neke kulturne pojave u određenom kontekstu, kao i ulaženje u trag njezinomu nastanku, proces je koji od istraživača iziskuje opažanje minucioznih detalja i naročit oprez pri interpretaciji podataka. Upravo je takvo istraživanje pojave i razvoja jazza u slučaju grada Zagreba, koji je vrlo rano preuzeo taj američki glazbeni trend. Dosadašnja istraživanja povijesti jazza u Hrvatskoj, ako ih se tako uopće može nazvati, u najvećem su broju slučajeva pristupala temi vođena pretpostavkom, nagađanjem i slobodnom interpretacijom podataka. Kako su sâmi počeci jazza u Hrvatskoj dosad bili neidentificirani, ovaj se rad u velikoj mjeri oslonio na onodobni periodički tisak i radiofonijske izvore da bi tu nedorečenost rasvijetlio. Polazišna točka jest djelovanje glazbenika Otta Rosbroja i povezivanje njegove pojave s prvom pojavom jazza u Hrvatskoj kao takvog, sve u svrhu stvaranja fundusa informacija koji će se moći koristiti u budućim istraživanjima ovog glazbenog izričaja u Hrvatskoj.
Ključne riječi
Otto Rosbroj; jazz; Zagreb; period između dvaju svjetskih ratova
Hrčak ID:
185335
URI
Datum izdavanja:
28.7.2017.
Posjeta: 2.331 *