Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17559/TV-20140324202037

Sjene u realnom vremenu u OpenGL-u uzrokovane prisutnošću više izvora svjetlosti

Dženan Avdić orcid id orcid.org/0000-0002-7729-3652 ; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia
Dejan Rančić orcid id orcid.org/0000-0002-9445-7700 ; Faculty of Electrical Engineering, Aleksandra Medvedeva 14, 18000 Nis, Serbia
Petar Spalević ; Faculty of Technical Sciences, Kneza Miloša 7 38220 Kosovska Mitrovica, Serbia
Aldina Avdić orcid id orcid.org/0000-0003-4312-3839 ; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia
Edin Dolićanin ; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.495 Kb

str. 495-501

preuzimanja: 738

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.495 Kb

str. 495-501

preuzimanja: 190

citiraj


Sažetak

U suvremenoj računalnoj grafici naglasak je na detaljima prizora, a uzimajući u obzir poboljšanja hardverskih svojstava, nije dopušteno raditi kompromise kada je riječ o stvarnosti scena. Svaki odraz, sjena, zaobljeni kut ili prozirnost mora biti doveden do savršenstva i prikazan u cilju da se scena koja se oslikava učini što realističnijom. U jednom od najšire rabljenih API-ja za renderiranje 3D objekata, OpenGL-u, ne postoji nešto poput knjižnice za dodavanje ovih pojava koje postoje u stvarnosti. Ako se razmatra mogućnost postojanja više izvora svjetlosti, renderiranje svih ovih detalja postaje pravi izazov. Cilj ovog rada je obezbjeđivanje metoda za generiranje sjene na efikasan način, za objekte često rabljene kao komponente složenih 3D objekata, u uvjetima prisutnosti više svjetlosnih izvora s mogućnošću kretanja.

Ključne riječi

krug, kugla, OpenGL, sjene, stožac, pokretni točkasti svjetlosni izvor, trokut

Hrčak ID:

186093

URI

https://hrcak.srce.hr/186093

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.422 *