Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17559/TV-20140324202037
Sjene u realnom vremenu u OpenGL-u uzrokovane prisutnošću više izvora svjetlosti
Dženan Avdić
orcid.org/0000-0002-7729-3652
; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia
Dejan Rančić
orcid.org/0000-0002-9445-7700
; Faculty of Electrical Engineering, Aleksandra Medvedeva 14, 18000 Nis, Serbia
Petar Spalević
; Faculty of Technical Sciences, Kneza Miloša 7 38220 Kosovska Mitrovica, Serbia
Aldina Avdić
orcid.org/0000-0003-4312-3839
; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia
Edin Dolićanin
; State University of Novi Pazar, Vuka Karadžića bb, 36300 Novi Pazar, Serbia
Sažetak
U suvremenoj računalnoj grafici naglasak je na detaljima prizora, a uzimajući u obzir poboljšanja hardverskih svojstava, nije dopušteno raditi kompromise kada je riječ o stvarnosti scena. Svaki odraz, sjena, zaobljeni kut ili prozirnost mora biti doveden do savršenstva i prikazan u cilju da se scena koja se oslikava učini što realističnijom. U jednom od najšire rabljenih API-ja za renderiranje 3D objekata, OpenGL-u, ne postoji nešto poput knjižnice za dodavanje ovih pojava koje postoje u stvarnosti. Ako se razmatra mogućnost postojanja više izvora svjetlosti, renderiranje svih ovih detalja postaje pravi izazov. Cilj ovog rada je obezbjeđivanje metoda za generiranje sjene na efikasan način, za objekte često rabljene kao komponente složenih 3D objekata, u uvjetima prisutnosti više svjetlosnih izvora s mogućnošću kretanja.
Ključne riječi
krug; kugla; OpenGL; sjene; stožac; pokretni točkasti svjetlosni izvor; trokut
Hrčak ID:
186093
URI
Datum izdavanja:
2.9.2017.
Posjeta: 2.813 *