Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22586/csp.v49i2.46

Politika obrazovanja i nacionalno pitanje u socijalističkoj Jugoslaviji: škole s talijanskim nastavnim jezikom u Istri i Rijeci

Vanni D'Alessio orcid id orcid.org/0000-0003-2196-7520 ; Filozofski Fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 218 Kb

str. 219-240

preuzimanja: 940

citiraj


Sažetak

Rad se bavi pitanjem državne politike prema manjinama u višejezičnim sredinama te problematikom nacionalne pripadnosti i ravnodušnosti u državnoj tranziciji. Konkretno, članak analizira integraciju stanovnika koji su bili govornici talijanskoga u Hrvatsku nakon Drugoga svjetskog rata na primjeru školstva na talijanskom jeziku u socijalističkoj Jugoslaviji. Manjinske škole bile su mjesto za socijalizaciju i enkulturaciju govornika talijanskoga u Istri i Rijeci, ali i za mjerenje stupnja i vrste integracije obitelji koje su odlučile ostati živjeti u Hrvatskoj nakon pripojenja sjeveroistočnoga Jadrana Jugoslaviji u manjinsku zajednicu i državu. Tekst promišlja namjere, strategije i prakse lokalnih i središnjih vlasti te članova i institucija talijanske manjine u pravcu asimilacije, disimilacije i izolacije talijanske govorne skupine.

Ključne riječi

Rijeka; Istra; školstvo; nacionalne manjine; nacionalno pitanje; Jugoslavija

Hrčak ID:

186890

URI

https://hrcak.srce.hr/186890

Datum izdavanja:

10.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.221 *