Drvna industrija, Vol. 68 No. 3, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drind.2017.1706
Primjena umjetnih neuronskih mreža uz pomoć Bayesova pravila učenja u predviđanju prodaje za industriju namještaja
Melih Yucesan
orcid.org/0000-0001-6148-4959
; Munzur sveučilište, Fakultet inženjerstva, Strojarski odjel, Tunceli, Turska
Muhammet Gul
orcid.org/0000-0002-5319-4289
; Munzur sveučilište, Fakultet inženjerstva, Odjel industrijskog inženjerstva, Tunceli, Turska
Erkan Erkan
orcid.org/0000-0003-4465-0913
; Munzur sveučilište, Fakultet inženjerstva, Odjel industrijskog inženjerstva, Tunceli, Turska
Sažetak
Cilj većine proizvodnih organizacija jest povećanje dobiti i smanjenje troškova u skladu s konkurentnim i promjenjivim tržišnim uvjetima. Točnost predviđanja prodaje nesumnjivo je uspješan način postizanja navedenih ciljeva. Istodobno, to povećava zadovoljstvo korisnika, učinkovito smanjuje izgubljenu prodaju i omogućuje bolje planiranje proizvodnje. U proizvodnji namještaja, industriji koja se u Turskoj sve jače razvija, bilježi se povećana potražnju proizvoda, u skladu s nedavnim rastom građevinskih i srodnih industrija, s povećanjem broja urbanog stanovništva i s rastom osobnih prihoda. Stoga precizni sustavi predviđanja prodaje u industriji namještaja više pozornosti usmjeravaju na posebne i kalendarske čimbenike poput indeksa povjerenja potrošača, indeksa proizvođačkih cijena, doba godine i broja dana odmora u godini. U ovom je radu predložen model predviđanja na temelju umjetne neuronske mreže (ANN) uz pomoć MATLAB-a za obradu podataka ukupne mjesečne prodaje proizvođača uredskog namještaja koji se nalazi u Crnomorskoj regiji u Turskoj. Metoda je komponenta ANN-a, tj. Bayesova regulacija. Predloženi se model primjenjuje na podatke o mjesečnoj prodaji tvrtke za proizvodnju uredskog namještaja. Zaključno, rezultati mjerenja uspješnosti pokazuju da je primjena ANN modela utemeljenoga na Bayesovim pravilima dobar izbor za prognoziranje mjesečne prodaje promatrane tvornice namještaja.
Ključne riječi
umjetne neuronske mreže; Bayesova pravila učenja; predviđanje prodaje; proizvodnja namještaja
Hrčak ID:
187039
URI
Datum izdavanja:
2.10.2017.
Posjeta: 3.444 *