Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ZNANOST U DRUŠTVU „POST-ISTINE“: NOVI MEDIJI I DRUŠTVENA PERCEPCIJA ZNANOSTI

Željko Pavić ; Department of Cultural Studies, Faculty of Economics, Josip Juraj Strossmayer University, Osijek, Croatia
Antun Šundalić ; Department of Cultural Studies, Faculty of Economics, Josip Juraj Strossmayer University, Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 537 Kb

str. 35-46

preuzimanja: 1.235

citiraj


Sažetak

Odnos javnosti prema znanosti uvijek je bio ambivalentan. Znanost je donosila nove spoznaje i olakšavala život, no moć koju spoznaja nosi sa sobom izazivala je i dvojbe u pogledu etičnosti znanosti i rada znanstvenika. Uz druge čimbenike vezane za obilježja postmodernog društva, razne zakonitosti medijske produkcije dovode do šumova u komunikaciji i negativnih stavova javnosti. Međutim, s pojavom novih medija dolazi do posve promijenjenog odnosa znanosti i medija, s obzirom na to da neselektivnost izvora informacija na internetu ruši funkciju klasičnih masovnih medija i novinara kao „gate-keepera“. Iako takav proces na prvi pogled implicira demokratizacijske potencijale, on za sobom povlači i mogućnosti iznošenja posve pogrešnih i neutemeljenih mišljenja, osobito kada je znanost u pitanju. U ovome se radu detaljno prikazuju sociokulturne promjene i obilježja medijske produkcije koja pridonose skepsi i nesporazumima, ali i izlažu korisna načela koja mogu dovesti do bolje komunikacije i uspješnijeg javnog razumijevanja znanosti. U tom se pogledu osobito ističe uloga znanstvenika kao komunikatora znanosti, ali i potreba da se napuste tradicionalna i pretjerano idealizirana poimanja znanosti kao izolirane i samodostatne ljudske djelatnosti, odnosno da se komunikacija o znanosti odredi kao dvosmjerni proces.

Ključne riječi

znanost; mediji; internet; postmoderno društvo; popularizacija znanosti

Hrčak ID:

187058

URI

https://hrcak.srce.hr/187058

Datum izdavanja:

30.4.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.134 *