Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SVIĐANJE I PREPOZNAVANJE AFEKTIVNOGA MATERIJALA U RAZLIČITIM UVJETIMA PREZENTACIJE

Mario BOGDANOVIĆ


Puni tekst: hrvatski pdf 551 Kb

str. 483-508

preuzimanja: 676

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati sviđanje i prepoznavanje
afektivnoga materijala fotografija djevojačkih lica u različitim
uvjetima prezentacije. U tu svrhu proveden je faktorijalni
eksperiment 3 x 2 x 2 te je istražen efekt atraktivnosti fotografija
djevojačkih lica, duljine ekspozicije i učestalosti prezentacije na
sviđanje i prepoznavanje na uzorku od 80 studenata. U zavisnoj
varijabli sviđanja utvrđen je značajan glavni efekt atraktivnosti
fotografija djevojačkih lica i duljine ekspozicije, a neznačajan
glavni efekt učestalosti prezentacije. U zavisnoj varijabli prepoznavanja
utvrđen je neznačajan glavni efekt atraktivnosti
fotografija djevojačkih lica, a značajan glavni efekt duljine
ekspozicije i učestalosti prezentacije. Što se tiče samoga smjera
djelovanja ispitivanih faktora, utvrđeno je da su atraktivne
fotografije djevojačkih lica te subliminalna duljina ekspozicije (u
uvjetu 2 milisekunde) imala značajan efekt na sviđanje u odnosu
na neutralne i neatraktivne fotografije djevojačkih lica te supraliminalnu
duljinu ekspozicije (u uvjetu 1 sekunda). Značajno bolje
prepoznavanje utvrđeno je u uvjetu supraliminalne prezentacije
(1 sekunda) u odnosu na subliminalnu (2 milisekunde) te veće
učestalosti prezentacije (pet puta), ali samo u supraliminalnom
uvjetu u odnosu na manju učestalost prezentacije (jedanput
supraliminalno). Na temelju istraženoga zaključuje se da idealan
promotivni materijal treba biti prezentiran s većom učestalošću
(radi prepoznavanja), s atraktivnim podražajnim materijalom
(radi sviđanja) u kombiniranim uvjetima ekspozicije (dakle i
supraliminalnim radi prepoznavanja i subliminalnim radi jačeg
efekta na procese sviđanja).

Ključne riječi

Hrčak ID:

17854

URI

https://hrcak.srce.hr/17854

Datum izdavanja:

30.6.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.885 *