Arti musices, Vol. 38 No. 1, 2007.
Stručni rad
Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova
Krunoslav Lučić
orcid.org/0000-0002-4024-6270
Sažetak
Osnovni je cilj rada, kroz kritičko »čitanje» kulturnog proizvoda popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova, ponuditi prikaz raznovrsnih uporabnih karakteristika određenih glazbenih proizvoda koji su cirkulirali tadašnjim tržištem simboličkih dobara, te, u kontekstu dostupnih svjedočenja i podataka o društvenom i kulturnom statusu glazbe i njenih djelatnika tog razdoblja, apostrofirati moguće funkcionalne odredbe koje je takav, specifično prostorno i vremenski lociran, proizvod imao.
Crpeći teorijsku podlogu iz raznorodnih, prvenstveno kulturno-kritičkih, sagledavanja popularne glazbe, ali i ostalih sastavnica šireg konteksta funkcioniranja kulture, rad nudi «višekutan» pristup fenomenu popularne glazbe na pozadini tekstualnog čitanja njezinih artikulacija i značenja kroz ne nužno muzikološki posredovane medijske i analitičke postupke. Od sagledavanja samog fenomena popularnoga i popularnosti glazbe u navedenom razdoblju, preko interpretacije njezine funkcijske ugniježđenosti u sociokulturni kontekst, rad pruža naznake nekih osnovnih implikacija takvog načina proučavanja glazbe, te zadire u pokušaj konceptualnog zahvaćanja glazbe, ne samo kao medijem posredovane notne i zvukovne strukture, već također i kao šireg kulturnog proizvoda, koji je izložen raznovrsnim uporabama s različitim ciljevima, svrhama i funkcijama, od kojih je zasigurno značajna i ona popularnofikcijskog određenja.
Ključne riječi
popularna glazba; 20. stoljeće; međuratno razdoblje; Zagreb; popularna fikcija; kultura; uporaba glazbe; funkcija glazbe; kritičko čitanje; glazba kao kulturni proizvod
Hrčak ID:
17894
URI
Datum izdavanja:
30.5.2007.
Posjeta: 2.896 *