Skip to the main content

Original scientific paper

Diplomski studenti računarstva i njihova percepcija engleskoga elementa u znanstvenome funkcionalnom stilu hrvatskih obrazovnih materijala iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija

Daniela Matić orcid id orcid.org/0000-0002-4409-733X ; University of Split


Full text: english pdf 420 Kb

page 319-345

downloads: 566

cite


Abstract

U ovome se radu bavimo rezultatima upitnika kojim smo ispitali 54 studenata druge godine diplomskog studija računarstva na jednome hrvatskom sveučilištu. Studenti su pohađali Engleski jezik u računarstvu kao obvezni kolegij na prvoj godini preddiplomskog studija i od tada su engleskome jeziku uglavnom izloženi u manje formalnom okruženju i situacijama. Upitnik, koji je bio pripremljen kao test prosudbe prihvatljivosti, sadržavao je pitanja o engleskome elementu, tj. o anglizmima na različitim razinama prilagođenosti hrvatskome jeziku i neprilagođenim izrazima koje smo prikupili iz hrvatskih sveučilišnih udžbenika i obrazovnih materijala o informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, a koji su bili preporučeni u preddiplomskome i diplomskome programu studija. Osnovni cilj istraživanja bio je ustanoviti smatraju li ispitani studenti, prema njihovoj jezičnoj intuiciji, engleski element prihvatljivim u znanstvenome funkcionalnom stilu standardnoga hrvatskog jezika. Upitnik je također trebao ispitati smatraju li studenti primjere rečenica s engleskim elementom razumljivima i u kojoj se mjeri studenti slažu s određenim izjavama u vezi terminologije na hrvatskome i engleskome jeziku. Podaci su obrađeni računalnim programom za statističku analizu SPSS. Rezultati su pokazali da su ispitani studenti engleski element u znanstvenome funkcionalnom stilu udžbenika i obrazovnih materijala iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija u pravilu smatrali prihvatljivim te ga nisu osjećali stranim elementom, dok su hrvatski oblici i prilagodbe, odnosno anglizmi, obično smatrani manje prihvatljivim.

Keywords

studenti računarstva; engleski element; znanstveni funkcionalni stil; prihvatljivost; sveučilišni obrazovni materijali

Hrčak ID:

189438

URI

https://hrcak.srce.hr/189438

Publication date:

18.11.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.633 *