Acta Iadertina, Vol. 6 No. 1, 2009.
Pregledni rad
Obrazovni diskurs dječje računalne kulture u kontekstu konstrukcije društvene zbilje
Erika Masiliauskiene
; Sveučilište u Siauliaiu
Sažetak
Pod uvjetima širenja društva informacija računalo je postala ne samo radni alat nego i sredstvo ispunjavanja slobodnog vremena i komunikacije, ali i sredstvo koje mijenja ljudske aktivnosti i tradicionalni način života. Kao aktivni sudionici ovog društva djeca se kroz kreaciju ali i putem njenog razumijevanja integriraju u društvo. Djeca sama stvaraju računalnu kulture u skladu s povijesnim vremenu u kojem žive. Zbog toga je njihova kultura postmoderna, manje je normativna i sustavna. Unatoč prilično velikom broju istraživanja dječjih računalnih aktivnosti, premalo se pažnje posvećuje dječjoj računalnoj kulturi u cjelini isto kao i sociokulturnim obrazovnim fenomenima modernog društva. U pedagoškim istraživanjima problemu dječje računalne kulture najčešće se pristupa jednosmjerno gdje se najveća pažnja fokusira na pitanja o računalnoj pismenosti i opremljenosti škola s računalima. Kulturne posebnosti najčešće seidentificiraju prema jednoj pojavi – dječjem igranju kompjuterskih igara.Osnovni problem istraživanja odnosi se na proučavanje konteksta obrazovnog diskursa dječje računalne kulture kao fenomena modernog informacijskog društva koji teoretski može biti utemeljen i empirijski ispitan primjenom kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode i teorije konstrukcije društvene stvarnosti.
Ključne riječi
dječja računalna kultura; konstrukcija društvene zbilje; konstrukcija i rekonstrukcija sociokulturnih obrazaca; kontekst obrazovnog diskursa; pedagoška istraživanja
Hrčak ID:
190071
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 1.622 *