Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Obrazovni diskurs dječje računalne kulture u kontekstu konstrukcije društvene zbilje

Erika Masiliauskiene ; Sveučilište u Siauliaiu


Puni tekst: engleski PDF 245 Kb

preuzimanja: 362

citiraj

Puni tekst: hrvatski PDF 245 Kb

preuzimanja: 298

citiraj


Sažetak

Pod uvjetima širenja društva informacija računalo je postala ne samo radni alat nego i sredstvo ispunjavanja slobodnog vremena i komunikacije, ali i sredstvo koje mijenja ljudske aktivnosti i tradicionalni način života. Kao aktivni sudionici ovog društva djeca se kroz kreaciju ali i putem njenog razumijevanja integriraju u društvo. Djeca sama stvaraju računalnu kulture u skladu s povijesnim vremenu u kojem žive. Zbog toga je njihova kultura postmoderna, manje je normativna i sustavna. Unatoč prilično velikom broju istraživanja dječjih računalnih aktivnosti, premalo se pažnje posvećuje dječjoj računalnoj kulturi u cjelini isto kao i sociokulturnim obrazovnim fenomenima modernog društva. U pedagoškim istraživanjima problemu dječje računalne kulture najčešće se pristupa jednosmjerno gdje se najveća pažnja fokusira na pitanja o računalnoj pismenosti i opremljenosti škola s računalima. Kulturne posebnosti najčešće seidentificiraju prema jednoj pojavi – dječjem igranju kompjuterskih igara.Osnovni problem istraživanja odnosi se na proučavanje konteksta obrazovnog diskursa dječje računalne kulture kao fenomena modernog informacijskog društva koji teoretski može biti utemeljen i empirijski ispitan primjenom kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode i teorije konstrukcije društvene stvarnosti.

Ključne riječi

dječja računalna kultura; konstrukcija društvene zbilje; konstrukcija i rekonstrukcija sociokulturnih obrazaca; kontekst obrazovnog diskursa; pedagoška istraživanja

Hrčak ID:

190071

URI

https://hrcak.srce.hr/190071

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.622 *