Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Svrha i cilj inkluzivnog obrazovanja

Matilda Karamatić Brčić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski PDF 329 Kb

preuzimanja: 15.411

citiraj


Sažetak

Obrazovna inkluzija je tema koja je relevantna za pedagogijski i društveni kontekst, a posebice za suvremene odgojno-obrazovne reforme. Uključivanje ili inkluzija je zahtjev koji je koncepcijski nazvan odgoj i obrazovanje za sve. U širem smislu riječi, obrazovna inkluzija se odnosi na uključivanje djece i odraslih koji su zbog psihofizičkih, socijalnih, kulturnih, odgojno-obrazovnih mogućnosti, etničkih i drugih razlika podložni socijalnoj isključenosti, izloženi socijalnoj marginalizaciji, a time obespravljeni i ranjivi. U užem smislu riječi, inkluzija je zahtjev kojim senaglašava da je svako dijete ma pravo na obrazovanje u skladu s svojim mogućnostima. U okviru Deklaracije o ljudskim pravima iz 1948. godine se proklamira i postavlja uvjet za ostvarenje temeljnog prava čovjeka, a to je prava na besplatno osnovno obrazovanje za svu djecu. Zemlje Europe i svijeta naglašavaju važnost inkluzije u obrazovanju na svim razinama odgojno-obrazovnog sustava kroz nacionalne kurikulume i druge dokumente obrazovne politike. Obrazovna inkluzija je zahtjev koji proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje.

Ključne riječi

obrazovna inkluzija; obrazovna integracija; pravo na obrazovanje

Hrčak ID:

190090

URI

https://hrcak.srce.hr/190090

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 18.568 *