Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Učenje kroz prizmu socijalnog konstruktivizma

Jasmina Vrkić Dimić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski PDF 181 Kb

preuzimanja: 2.336

citiraj


Sažetak

U današnjim shvaćanjima čovjekovog razvoja i učenja sve više se ističe značaj kontekstualnih, posebice socijalnih utjecaja, kao i njihovog dinamičnog međudjelovanja na pojedinca i, obrnuto, pojedinca na njih. Dinamična su-konstrukcija navedenih odnosa izgrađuje pojedinca, pri čemu je on aktivan akter dinamike promjena do kojih dolazi kod njega, ali i u njegovoj okolini. Znanja, sposobnosti, kompetencije konstruiraju se temeljem čovjekovog postojećeg iskustva te konteksta u kojem se učenje događa. Temeljne promjene u učenju i poučavanju su prijelaz na otvoreni sustav znanja i usmjerenje na sâme procese učenja. Učenje i poučavanje se otvaraju te se promatraju u daleko širem materijalnom, socijalnom, kulturnom kontekstu od onog uskog nastavnog. Sveto zahtijeva redefiniranje kurikuluma, kreiranje poticajnog okruženja učenja i poučavanja, ali i promijenjeni opći pristup u obrazovanju nastavnika.U radu se kratko iznose aktualne konstruktivističke interpretacije učenja i konteksta u kojem se ono odvija. Poseban naglasak stavlja se na socijalni konstruktivizam, zajednice prakse/učenja i informalne oblike učenja. Daje se pregled izmijenjene perspektive o učenju kroz niz od sedam principa te, u konačnici, refleksije teorije socijalnog konstruktivizma na praksu školskog učenja i poučavanja.

Ključne riječi

informalno učenje; konstruktivizam; kontekst; poučavanje; principi učenja; socijalni konstruktivizam; učenje; zajednice prakse/učenja

Hrčak ID:

190093

URI

https://hrcak.srce.hr/190093

Datum izdavanja:

14.10.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.649 *