Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj odnosa s javnošću na hrvatske medije Razlikuju li se mišljenja novinara od mišljenja stručnjaka za odnose s javnošću?

Ana Tkalac Verčić
Mueller Norman


Puni tekst: engleski pdf 202 Kb

str. 35-49

preuzimanja: 1.499

citiraj


Sažetak

Odnos među stručnjacima za odnose s javnošću i novinarima pun je problema od samih početaka razvoja obje profesije; jasno je da ovise jedni o drugima, no istovremeno među njima nedostaje povjerenja. Obje strane vjeruju kako se njihovi profesionalni standardi značajno razlikuju od profesionalnih standarda druge strane. Iako u svijetu postoje brojna istraživanja međusobnih odnosa novinara i stručnjaka za odnose s javnošću, takvih istraživanja u Hrvatskoj gotovo da i nema.
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je analizirati dinamiku odnosa između hrvatskih novinara i stručnjaka za odnose s javnošću. U tu svrhu korišteni su istovrsni anketni upitnici kojima su ispitani uzorci obje populacije, te su rezultati međusobno uspoređeni. Problem istraživanja bio je usporediti stajališta dvije profesije o utjecaju koji objave za medije imaju na medijske sadržaje – pri čemu je polazna hipoteza bila kako je prema mišljenju obje strane spomenuti utjecaj značajan. Rezultati su međutim ukazali na nešto drugačiju situaciju.
Iako su se ispitani novinari složili u mišljenju da objave za medije imaju određeni utjecaj na formiranje medijskih sadržaja, taj su utjecaj procijenili znatno manjim no što su to učinili stručnjaci za odnose s javnošću. Budući da su dvije ispitane struke neupitno povezane, bilo bi korisno bolje ih upoznati s mišljenjima druge strane u svrhu bolje buduće suradnje.

Ključne riječi

hrvatski mediji; stručnjaci za odnosi s javnošću; utjecaj odnosa s javnošću

Hrčak ID:

18043

URI

https://hrcak.srce.hr/18043

Datum izdavanja:

27.6.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.321 *