Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2017.29.2.139

Učinci prilagodljivosti i interaktivnosti na percipiranu vrijednost i zadovoljstvo elektroničkim trgovanjem (dokazi iz Indonezije)

Purwanto P. ; Supratman University, Surabaya, Indonesia
Kuswandi K. ; Mahardhika University, Surabaya, Indonesia


Puni tekst: engleski pdf 305 Kb

str. 139-159

preuzimanja: 1.145

citiraj


Sažetak

Svrha – Svrha istraživanja jest analizirati učinak prilagodljivosti i interaktivnosti na percipiranu utilitarnu vrijednost i hedonističku vrijednost, a kako bi se u konačnici odredila razina zadovoljstva korisnika elektroničkog trgovanja.
Metodološki pristup – Podaci su analizirani primjenom modeliranja strukturnih jednadžbi (SEM) sa softverom AMOS 18. Korisnici elektroničke trgovine u uzorak su birani slučajnim odabirom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 650 ispitanika, a nakon što su prošli inicijalnu provjeru, 415 upitnika iskorišteno je za analizu.
Rezultati i implikacije – Prvo: prilagodljivost (navigacija, udobnost, zamjenjivost osobnog ispitivanja) imaju učinak na utilitarnu, ali ne i na hedonističku vrijednost; drugo: interaktivnost (mogućnost kontroliranja, usklađenost i dvosmjernost) imaju učinak na utilitarnu vrijednost i na hedonističku vrijednost; treće, percipirana vrijednost ima učinak na zadovoljstvo. Elektroničke bi prodavaonice trebale usmjeriti resurse na odgovarajući način kombinirajući podjednako dobro kvalitete utilitarnih i hedonističkih vrijednosti na svojim internetskim stranicama (snažno i sa stilom) kako bi poboljšale ukupnu percipiranu vrijednost. Kad poduzeće ima ograničene resurse, treba razmatrati kompromis između utilitarnih i hedonističkih vrijednosti. Primjerice, dodavanjem zanimljivijih i lako razumljivih značajki, poput prilagodljivijeg i interaktivnog chata uživo, pojednostavnilo bi potrošačima odabir proizvoda/usluga kao kod provođenja off -line transakcija.
Ograničenja – Usprkos opravdanosti koju literatura navodi za korištenje uzoraka na temelju etničke pripadnosti i regije u Indoneziji, za istraživanja vezana uz internet ti uzorci ne moraju odražavati stvarnu ukupnu populaciju on-line potrošača diljem svijeta.
Doprinos – Ovaj rad razvija model interaktivnosti dodavanjem konstrukta prilagodljivosti kako bi se povećala percipirana vrijednost u elektroničkom trgovanju, poduprt najnovijom literaturom i nekim važnim preporukama za buduća istraživanja.

Ključne riječi

prilagodljivost; interaktivnost; utilitarna vrijednost; hedonistička vrijednost; zadovoljstvo

Hrčak ID:

190847

URI

https://hrcak.srce.hr/190847

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.730 *