Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2017.29.2.177

Utječe li marketinška strategija usmjerena okolišu na marketinške i financijske učinke? Istraživanje indonezijskih izvoznih poduzeća

Roby Setiadi ; STIE Cirebon
Kardison Lumban Batu ; Politeknik Negeri Pontianak
Harry Soesanto ; Faculty of Business and Economics, Diponegoro University


Puni tekst: engleski pdf 348 Kb

str. 177-192

preuzimanja: 1.372

citiraj


Sažetak

Svrha – Općenito govoreći, provedba zelene prakse vodi većoj učinkovitosti poslovanja izvoznih poduzeća. Kako bi se empirijski testirao taj koncept, u istraživanju se predlaže marketinška strategija usmjerena okolišu kao prethodnica diferencijacije proizvoda i vodstva u troškovima te kao sredstvo za promicanje marketinškog i financijskog poslovanja.
Metodološki pristup – Istraživanje je provedeno na 388 ispitanika koji su operacijski, proizvodni i marketinški menadžeri indonezijskih izvoznih poduzeća pa je korišteno modeliranje strukturnih jednadžbi (SEM) sa softverom AMOS 18 za analizu podataka.
Rezultati i implikacije – Rezultati otkrivaju da marketinška strategija usmjerena okolišu značajno utječe na diferencijaciju proizvoda i na vodstvo u troškovima. Konkretnije, diferencijacija proizvoda istovremeno utječe na marketinške i financijske rezultate. Međutim, vodstvo u troškovima utječe samo na financijske rezultate, ali ne i na marketinške. Istraživanje upućuje na važnost orijentacije prema okolišu u postavljanju strategije poduzeća i promoviranju poslovanja međunarodnih poduzeća.
Ograničenja – Mjerne čestice korištene u istraživanju preuzete su iz postojećih istraživanja provedenih u razvijenim zemljama, a nije dokazana njihova pogodnost za izravnu primjenu u zemljama u razvoju kao što je Indonezija.
Doprinos – Doprinos rada jest u istraživanju važnosti studija o okolišu u postavljanju strategije poduzeća i promociji djelovanja međunarodnog poslovanja.

Ključne riječi

zelena osjetljivost; kultura okoliša; marketinška strategija usmjerena okolišu; diferencijacija proizvoda; vodstvo u troškovima; marketinški i financijski učinci

Hrčak ID:

190852

URI

https://hrcak.srce.hr/190852

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.361 *