Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.26.4.01
Prediktori akademskog uspjeha studenata: prospektivno istraživanje
Ivanka Živčić-Bećirević
orcid.org/0000-0002-8295-0223
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Sanja Smojver-Ažić
orcid.org/0000-0002-4389-6463
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Tamara Martinac Dorčić
orcid.org/0000-0002-3844-8500
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi specifične kognitivne,
motivacijske i ponašajne prediktore akademskog uspjeha
studenata (definiranoga prosječnom ocjenom na studiju i
efikasnošću studiranja) nakon kontrole dispozicijskih varijabli
i početne prilagodbe na studij. Reprezentativan uzorak od
250 studenata praćen je tri godine. Da bismo provjerili
doprinose uključenih varijabli, provedene su hijerarhijska
regresijska i logistička regresijska analiza. Potvrđena je
pretpostavljena značajna uloga kognitivnih, ponašajnih i
motivacijskih faktora, pri čemu su automatske misli
usmjerene na strah od razočaranja roditelja i vještine
organizacije učenja najjači prediktori obaju kriterija.
Očekivanja o uspjehu značajno predviđaju samo efikasnost
studiranja, dok vjerovanja o kontroli i ciljne orijentacije (o
uspjehu i izbjegavanju truda) predviđaju samo prosječan
uspjeh. Zaključno, rezultati upućuju na to da, osim osobina
ličnosti, čimbenici na koje se može lakše utjecati imaju
važniju ulogu u predviđanju akademskog uspjeha studenata.
Ključne riječi
akademski uspjeh; studenti; samoregulirano učenje; prilagodba na studij; negativne automatske misli
Hrčak ID:
190861
URI
Datum izdavanja:
28.12.2017.
Posjeta: 7.169 *