Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.26.4.01

Prediktori akademskog uspjeha studenata: prospektivno istraživanje

Ivanka Živčić-Bećirević orcid id orcid.org/0000-0002-8295-0223 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Sanja Smojver-Ažić orcid id orcid.org/0000-0002-4389-6463 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Tamara Martinac Dorčić orcid id orcid.org/0000-0002-3844-8500 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci


Puni tekst: engleski pdf 218 Kb

str. 457-476

preuzimanja: 3.834

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je utvrditi specifične kognitivne,
motivacijske i ponašajne prediktore akademskog uspjeha
studenata (definiranoga prosječnom ocjenom na studiju i
efikasnošću studiranja) nakon kontrole dispozicijskih varijabli
i početne prilagodbe na studij. Reprezentativan uzorak od
250 studenata praćen je tri godine. Da bismo provjerili
doprinose uključenih varijabli, provedene su hijerarhijska
regresijska i logistička regresijska analiza. Potvrđena je
pretpostavljena značajna uloga kognitivnih, ponašajnih i
motivacijskih faktora, pri čemu su automatske misli
usmjerene na strah od razočaranja roditelja i vještine
organizacije učenja najjači prediktori obaju kriterija.
Očekivanja o uspjehu značajno predviđaju samo efikasnost
studiranja, dok vjerovanja o kontroli i ciljne orijentacije (o
uspjehu i izbjegavanju truda) predviđaju samo prosječan
uspjeh. Zaključno, rezultati upućuju na to da, osim osobina
ličnosti, čimbenici na koje se može lakše utjecati imaju
važniju ulogu u predviđanju akademskog uspjeha studenata.

Ključne riječi

akademski uspjeh; studenti; samoregulirano učenje; prilagodba na studij; negativne automatske misli

Hrčak ID:

190861

URI

https://hrcak.srce.hr/190861

Datum izdavanja:

28.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.169 *