Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.26.4.07

Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka

Anita Talaja ; Faculty of Economics, Split
Dario Miočević ; Faculty of Economics, Split
Nikša Alfirević ; Faculty of Economics, Split
Jurica Pavičić ; Faculty of Economics and Business, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 244 Kb

str. 583-604

preuzimanja: 4.201

citiraj


Sažetak

U ovom se radu ispituju nedovoljno istraženi indirektni odnosi
između tržišne orijentacije, strateških resursa i poslovnih rezultata.
Prethodna istraživanja identificirala su tržišnu orijentaciju kao
ključnu stratešku imovinu poduzeća koja pridonosi stvaranju
konkurentske prednosti i ostvarenju poslovnog uspjeha.
Međutim, današnje spoznaje u najboljem slučaju djelomično
objašnjavaju međuodnos između navedenih koncepata. Cilj je
ovog istraživanja proširenje sadašnjih spoznaja, upozoravajući
na to kako se tržišna orijentacija dopunjuje s drugim procesima
strateškog upravljanja koji su važni za poslovni uspjeh. Da bi se
odgovorilo na istraživačka pitanja, u radu je razvijen
konceptualni model sa tri hipoteze. Primarni podatci prikupljeni
su upitnikom na uzorku od 265 srednjih i velikih poduzeća iz
Republike Hrvatske. Nalazi istraživanja pokazuju da tržišna
orijentacija povećava konkurentsku prednost na višim razinama
strateških resursa. Nalazi također sugeriraju da konkurentska
prednost posreduje u odnosu između tržišne orijentacije i
uspješnosti poslovanja. Na kraju rada predstavljaju se teorijske i
menadžerske implikacije sa smjernicama za buduća istraživanja.

Ključne riječi

resursni pristup; tržišna orijentacija; konkurentska prednost; poslovni rezultati

Hrčak ID:

191039

URI

https://hrcak.srce.hr/191039

Datum izdavanja:

28.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.430 *