Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.26.4.07
Tržišna orijentacija, konkurentska prednost i poslovni rezultati: istraživanje neizravnih učinaka
Anita Talaja
; Faculty of Economics, Split
Dario Miočević
; Faculty of Economics, Split
Nikša Alfirević
; Faculty of Economics, Split
Jurica Pavičić
; Faculty of Economics and Business, Zagreb
Sažetak
U ovom se radu ispituju nedovoljno istraženi indirektni odnosi
između tržišne orijentacije, strateških resursa i poslovnih rezultata.
Prethodna istraživanja identificirala su tržišnu orijentaciju kao
ključnu stratešku imovinu poduzeća koja pridonosi stvaranju
konkurentske prednosti i ostvarenju poslovnog uspjeha.
Međutim, današnje spoznaje u najboljem slučaju djelomično
objašnjavaju međuodnos između navedenih koncepata. Cilj je
ovog istraživanja proširenje sadašnjih spoznaja, upozoravajući
na to kako se tržišna orijentacija dopunjuje s drugim procesima
strateškog upravljanja koji su važni za poslovni uspjeh. Da bi se
odgovorilo na istraživačka pitanja, u radu je razvijen
konceptualni model sa tri hipoteze. Primarni podatci prikupljeni
su upitnikom na uzorku od 265 srednjih i velikih poduzeća iz
Republike Hrvatske. Nalazi istraživanja pokazuju da tržišna
orijentacija povećava konkurentsku prednost na višim razinama
strateških resursa. Nalazi također sugeriraju da konkurentska
prednost posreduje u odnosu između tržišne orijentacije i
uspješnosti poslovanja. Na kraju rada predstavljaju se teorijske i
menadžerske implikacije sa smjernicama za buduća istraživanja.
Ključne riječi
resursni pristup; tržišna orijentacija; konkurentska prednost; poslovni rezultati
Hrčak ID:
191039
URI
Datum izdavanja:
28.12.2017.
Posjeta: 6.430 *