Skoči na glavni sadržaj

Recenzija, prikaz

https://doi.org/10.15291/ars.1392

Venecijanski Bijenale na putovima autorskih koncepcija (2003. – 2017.)

Vinko Srhoj ; Odjel za povijest umjetnosti, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 3.426 Kb

str. 364-375

preuzimanja: 442

citiraj


Sažetak

Retrospektivni pregled najstarije izložbe suvremene umjetnosti Bijenala u Veneciji, fokusira se na autorskim koncepcijama izbornika, od jubilarnog 50. Bijenala iz 2003. godine do zadnjeg 57. održanog 2017. godine. Središnje tematske izložbe Bijenala postale su mjerilom po kojemu se prosuđivala ukupnost umjetničke produkcije, odnosno trendova i duha vremena u dvogodišnjem intervalu svjetske umjetničke scene. Prosuđujući koncepcije izbornika autor uočava vrline i mane, stanje teorijske nadgradnje kustoskih koncepata i njihovu usporedivost sa stvarnim, konvergirajućim ili divergirajućim, stanjem umjetničke produkcije. Zaključak autora je da Bijenale sve većim širenjem gubi na tempu i prohodnosti, a predominacijom autorskih koncepcija postaje sve zaboravljivijim kada je u pitanju umjetnička kvaliteta. Osvrtom na izložbu Damiena Hirsta iz 2017. godine autor uočava i ranije prisutan trend da su kolateralne izložbe u vremenu održavanja Bijenala, zasjenile sam Bijenale i premjestila fokus pažnje na kompaktnije i umjetnički atraktivnije izložbe pojedinaca, umjetničkih grupa ili fenomena u vremenu.

Ključne riječi

Bijenale u Veneciji; autorske koncepcije (2003. – 2017.); Damien Hirst

Hrčak ID:

191276

URI

https://hrcak.srce.hr/191276

Datum izdavanja:

20.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.790 *