Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo45.124.930
Filozofija i kurikul
Raul Raunić
orcid.org/0000-0001-9979-3060
; Odsjek za filozofiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Rad čine tri povezana argumentacijska niza. Prvo, utvrđuju se osnovna deskriptivna i preskriptivna značenja te normativne povezanosti pojmova filozofije, odgojno-obrazovnog procesa i kurikula. Drugo, raščlanjuje se i kritizira metodički ustroj prevladavajućeg obrasca odgojno-obrazovnog kurikula sazdanog na znanstveno-tehnologijskoj i menadžerskoj paradigmi, instrumentalno definiranim ciljevima te bihevioristički potvrđenim i mjerljivim ishodima učenja. Treće, obrazlaže se značaj kritičke, holističke i dugoročne filozofijske perspektive i filozofijske refleksije u promišljanju odgojno-obrazovnog kurikula. Taj se značaj prvenstveno očituje u prepoznavanju slijepih putova. S jedne strane, to su oni sačinjeni od isključivo instrumentalnih ciljeva i tehnologijskih redukcionizama. S druge strane, to su izravne svjetonazorske isključivosti koje u suvremeno doba vrijednosnog pluralizma svoje partikularne supstancijalne vrijednosti nastoje ideologijski nametnuti kao univerzalne.
Ključne riječi
filozofijska refleksija; odgoj i obrazovanje: normativno značenje i ciljevi; kurikul: povijest i pravci; kritika znanstveno-tehnologijskog i menedžerskog koncepta kurikula
Hrčak ID:
192815
URI
Datum izdavanja:
23.10.2017.
Posjeta: 2.646 *