Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21860/medflum2018_192883

Habilitacija djece s cerebralnom paralizom

Darko Kraguljac ; Zavod za fizikalnu i rehabilitacijsku medicinu, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Miriam Brenčić ; Zavod za fizikalnu i rehabilitacijsku medicinu, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Tamara Zibar ; 2Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Tea Schnurrer Luke-Vrbanić ; Zavod za fizikalnu i rehabilitacijsku medicinu, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 918 Kb

str. 6-17

preuzimanja: 6.241

citiraj


Sažetak

Cerebralna paraliza je klinički entitet kojeg karakterizira poremećaj pokreta i položaja uzrokovan neprogresivnim oštećenjem nezrelog mozga. Mnogo je etioloških faktora zbog kojih dolazi do oštećenja mozga koja može uzrokovati cerebralnu paralizu. Posljedice oštećenja utječu na motoričku funkciju te mišićno-koštani i kognitivni razvoj, a javlja se i niz drugih pridruženih zdravstvenih poteškoća. Također, kada se govori o cerebralnoj paralizi, uvijek treba naglasiti da cerebralna paraliza predstavlja, ne samo medicinski problem, nego i psihološki i socijalni problem. Dijagnoza se postavlja kod djece kod koje je uočen usporeni razvoj motorike, a koji se potvrđuje nalazima magnetske rezonancije. Terapija djeteta s cerebralnom paralizom je usmjerena na ostvarivanje zadanog cilja. Dva glavna cilja su smanjiti komplikacije uzrokovane cerebralnom paralizom i poboljšati sposobnost usvajanja novih vještina. Dodatni ciljevi su edukacija roditelja, smanjenje tjelesnih deformacija i poboljšanje pokretljivosti. Cerebralna paraliza zahtjeva interdisciplinarni pristup te ima veliki utjecaj i na dijete i na čitavu obitelj i njihov život. Svaki terapijski pristup se bazira na individualnom pristupu. Vrlo je bitno terapiju započeti što ranije jer ranija terapija olakšava razvoj djeteta i pridonosi boljem ishodu terapije i kvaliteti života. Terapija cerebralne paralize ne treba biti usmjerena samo na motoričke tretmane, već i na tretmane i drugih poremećaja od kojih dijete pati. Postoji niz terapijskih sistema koji se primjenjuju u radu s djecom s cerebralnom paralizom. Rijetko se kad terapija oslanja na samo jedan sistem, najčešće se primjenjuje kombinacija terapijskih postupaka. Takav pristup omogućava fleksibilnost i individualizaciju kako bi se ostvarili ciljevi postavljeni za dijete i obitelj.

Ključne riječi

cerebralna paraliza; habilitacija; fizikalna terapija

Hrčak ID:

192883

URI

https://hrcak.srce.hr/192883

Datum izdavanja:

1.3.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 9.649 *