Medicina Fluminensis, Vol. 54 No. 1, 2018.
Pregledni rad
https://doi.org/10.21860/medflum2018_192883
Habilitacija djece s cerebralnom paralizom
Darko Kraguljac
; Zavod za fizikalnu i rehabilitacijsku medicinu, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Miriam Brenčić
; Zavod za fizikalnu i rehabilitacijsku medicinu, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Tamara Zibar
; 2Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Tea Schnurrer Luke-Vrbanić
; Zavod za fizikalnu i rehabilitacijsku medicinu, KBC Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Cerebralna paraliza je klinički entitet kojeg karakterizira poremećaj pokreta i položaja uzrokovan neprogresivnim oštećenjem nezrelog mozga. Mnogo je etioloških faktora zbog kojih dolazi do oštećenja mozga koja može uzrokovati cerebralnu paralizu. Posljedice oštećenja utječu na motoričku funkciju te mišićno-koštani i kognitivni razvoj, a javlja se i niz drugih pridruženih zdravstvenih poteškoća. Također, kada se govori o cerebralnoj paralizi, uvijek treba naglasiti da cerebralna paraliza predstavlja, ne samo medicinski problem, nego i psihološki i socijalni problem. Dijagnoza se postavlja kod djece kod koje je uočen usporeni razvoj motorike, a koji se potvrđuje nalazima magnetske rezonancije. Terapija djeteta s cerebralnom paralizom je usmjerena na ostvarivanje zadanog cilja. Dva glavna cilja su smanjiti komplikacije uzrokovane cerebralnom paralizom i poboljšati sposobnost usvajanja novih vještina. Dodatni ciljevi su edukacija roditelja, smanjenje tjelesnih deformacija i poboljšanje pokretljivosti. Cerebralna paraliza zahtjeva interdisciplinarni pristup te ima veliki utjecaj i na dijete i na čitavu obitelj i njihov život. Svaki terapijski pristup se bazira na individualnom pristupu. Vrlo je bitno terapiju započeti što ranije jer ranija terapija olakšava razvoj djeteta i pridonosi boljem ishodu terapije i kvaliteti života. Terapija cerebralne paralize ne treba biti usmjerena samo na motoričke tretmane, već i na tretmane i drugih poremećaja od kojih dijete pati. Postoji niz terapijskih sistema koji se primjenjuju u radu s djecom s cerebralnom paralizom. Rijetko se kad terapija oslanja na samo jedan sistem, najčešće se primjenjuje kombinacija terapijskih postupaka. Takav pristup omogućava fleksibilnost i individualizaciju kako bi se ostvarili ciljevi postavljeni za dijete i obitelj.
Ključne riječi
cerebralna paraliza; habilitacija; fizikalna terapija
Hrčak ID:
192883
URI
Datum izdavanja:
1.3.2018.
Posjeta: 11.333 *