Medijske studije, Vol. 8 No. 16, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2
Zastupljenost i način prikazivanja žena na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina: u službi promicanja rodnih stereotipa?
Dunja Majstorović
orcid.org/0000-0001-6481-1564
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Gordana Vilović
orcid.org/0000-0002-4852-5688
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Sažetak
Osim što sudjeluju u oblikovanju javnoga mnijenja, ne smije se zanemariti da su mediji i alat za promicanje ili brisanje predrasuda i stereotipa. U tom kontekstu ovaj rad prikazuje rezultate istraživanja reprezentacije (zastupljenosti i načina prikazivanja) žena na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina – Jutarnjeg lista i Večernjeg lista. Rezultati pokazuju da muškarci dominiraju kao subjekti tekstova i fotografija. Iako su rijetko prisutne, žene se češće od muškaraca pojavljuju kao subjekti u tekstovima koji se mogu okarakterizirati kao „laganije teme“, poput zabave. Uz to, navedene dvoje novine promiču stereotipno prikazivanje žena, što je vidljivo u prikazivanju žena isključivo kroz prizmu majčinstva, obitelji i doma, ali i podjele poslova na „ženske“ i „muške“, u doživljavanju žena kao pripadnica slabijeg spola te u stavljanju naglaska isključivo na njihova tijela.
Ključne riječi
zastupljenost i način prikazivanja žena; rodni stereotipi; naslovnice; analiza sadržaja
Hrčak ID:
192916
URI
Datum izdavanja:
20.12.2017.
Posjeta: 3.318 *