Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika

Slavica Šimić Šašić orcid id orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 397 Kb

str. 403-421

preuzimanja: 563

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 397 Kb

str. 422-422

preuzimanja: 807

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja bio ispitati doprinos temperamenta učenika i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. U istraživanju je sudjelovalo 189 učenika 7. i 8. razreda osnovne škole, prosječne dobi trinaest i pol godina. Rezultati pokazuju da su temperament i nastavnička interpersonalna ponašanja povezani sa samopoštovanjem i školskim uspjehom. Samostalni doprinos temperamenta učenika u objašnjenju samopoštovanja (36%) i školskoga uspjeha (20%) veći je nego doprinos ponašanja nastavnika (5% i 8%), što znači da su dimenzije temperamenta kao karakteristike učenika snažniji prediktori samopoštovanja i školskoga uspjeha. Rezultati su pokazali da učenici s višom razinom samokontrole imaju više samopoštovanje, bolji opći školski uspjeh i interakciju s nastavnikom procjenjuju pozitivnije. U skladu s očekivanjima, različita ponašanja nastavnika prediktori su samopoštovanja i školskoga uspjeha u učenika različite razine samokontrole. Rezultati ukazuju na važnu ulogu učeničkoga temperamenta, ali i nastavničkih interpersonalnih ponašanja u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika.

Ključne riječi

interpersonalna ponašanja nastavnika; samopoštovanje; školski uspjeh; temperament

Hrčak ID:

193302

URI

https://hrcak.srce.hr/193302

Datum izdavanja:

21.9.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.821 *