Prethodno priopćenje
Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika
Slavica Šimić Šašić
orcid.org/0000-0002-4465-1716
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati doprinos temperamenta učenika i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. U istraživanju je sudjelovalo 189 učenika 7. i 8. razreda osnovne škole, prosječne dobi trinaest i pol godina. Rezultati pokazuju da su temperament i nastavnička interpersonalna ponašanja povezani sa samopoštovanjem i školskim uspjehom. Samostalni doprinos temperamenta učenika u objašnjenju samopoštovanja (36%) i školskoga uspjeha (20%) veći je nego doprinos ponašanja nastavnika (5% i 8%), što znači da su dimenzije temperamenta kao karakteristike učenika snažniji prediktori samopoštovanja i školskoga uspjeha. Rezultati su pokazali da učenici s višom razinom samokontrole imaju više samopoštovanje, bolji opći školski uspjeh i interakciju s nastavnikom procjenjuju pozitivnije. U skladu s očekivanjima, različita ponašanja nastavnika prediktori su samopoštovanja i školskoga uspjeha u učenika različite razine samokontrole. Rezultati ukazuju na važnu ulogu učeničkoga temperamenta, ali i nastavničkih interpersonalnih ponašanja u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika.
Ključne riječi
interpersonalna ponašanja nastavnika; samopoštovanje; školski uspjeh; temperament
Hrčak ID:
193302
URI
Datum izdavanja:
21.9.2017.
Posjeta: 2.771 *