Nursing journal, Vol. 22 No. 3, 2017.
Stručni rad
https://doi.org/10.11608/sgnj.2017.22.050
Zadovoljstvo korisnika zdravstvenim uslugama u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Daruvarske toplice Level of satisfaction of customers in health services at the Special Hospital for Medical Rehabilitation Daruvarske Toplice
Zdenka Bis
; Daruvarske toplice, Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju, Julijev park 1, 43500 Daruvar, Hrvatska
Sabina Bis
; Visoka tehnička škola u Bjelovaru, Stručni studij sestrinstva, Trg Eugena Kvaternika 4, 43000 Bjelovar, Hrvatska
Sažetak
Osnovni je cilj poboljšanja kvalitete zdravstvenog sustava povećanje kvalitete zdravstvenih usluga. Danas bolesnik, promijenivši navike i obrasce ponašanja, očekuje velik izbor uporabe metoda i postupaka u svrhu osobnih mogućnosti provođenja liječenja. Slijedom navedenog, u posljednje vrijeme važnost se pridaje postizanju, održavanju, mjerenju i kontinuiranom unapređenju kvalitete u sustavu zdravstva. Stupanj kvalitete određen je uporabom kompleksnih i međusobno
povezanih procesa. Kvalitetna zdravstvena skrb je ona koja omogućava
zadovoljavajuće ishode liječenja.
Cilj je rada istražiti i analizirati zadovoljstvo korisnika očekivanom i dobivenom zdravstvenom uslugom u odnosu na način financiranja rehabilitacijskog liječenja. Provedeno je anketno istraživanje u koje je uključeno 100 korisnika zdravstvenih usluga Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Daruvarske toplice.
Uporabljen je originalni anketni upitnik, a proces prikupljanja odgovora
potrajao je od 1. rujna 2015. do 1. prosinca 2015. godine. Od ukupno 100 ispitanika, njih 73 na rehabilitacijsko liječenje došlo je s uputnicom izdanom od strane Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje [HZZO], dok je ostalih 27 ispitanika liječenje provelo o vlastitom trošku.
Rezultati pokazuju kako je očekivani stupanj zadovoljstva dobivenom uslugom kod korisnika pri dolasku na rehabilitaciju istovjetan kao i njihov stupanj zadovoljstva
dobivenom uslugom za vrijeme rehabilitacije. Rezultati upućuju kako u
većini ispitivanih kategorija ne postoje značajne statističke razlike s obzirom na način plaćanja liječenja, osim u kategoriji zadovoljstva uslugom medicinskih sestara/tehničara [MS/MT]. Kod procjene zadovoljstva korisnika dobivenom uslugom potvrđena je statistički značajna razlika s obzirom na način financiranja, pri
rezervaciji smještaja, kvaliteti pregleda liječnika i usluge MS/MT.
Kvaliteta usluge MS/MT ocijenjena je visokom ocjenom, i to u vidu očekivane i dobivene razine, što verificira da MS/MT ima važno mjesto u rehabilitacijskom zdravstvenom timu.
Ključne riječi
stupanj kvalitete; stupanj zadovoljstva; rehabilitacija
Hrčak ID:
193859
URI
Datum izdavanja:
19.12.2017.
Posjeta: 1.293 *