Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15644/asc52/1/6
Doživljaj stresa među dodiplomskim studentima dentalne medicine u odnosu na spol, kliničko obrazovanje i akademske uspjehe
Esam Halboub
orcid.org/0000-0002-1894-470X
; Zavod za maksilofacijalnu kirurgiju i dijagnostiku Stomatološkoga fakulteta Sveučilišta Jazan, Kraljevina Saudijska Arabija
Mohammed Nasser Alhajj
orcid.org/0000-0003-4477-3024
; Zavod za Prosthodontics, Stomatološkog fakulteta Sveučilišta Thamar, Dhaman, Jemen
Ali Mohammed AlKhairat
; Student pete godine dentalne medicine na Stomatološkom fakultetu Sveučilišta Jazan, Kraljevina Saudijska Arabija
Al-Anood Madani Sahaqi
; Student pete godine dentalne medicine na Stomatološkom fakultetu Sveučilišta Jazan, Kraljevina Saudijska Arabija
Mir Faeq Ali Quadri
; Zavod za preventivnu stomatologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta Jazan, Kraljevina Saudijska Arabija
Sažetak
Cilj: Ovo istraživanje usmjereno je na procjenu uočenog stresa i njegovih izvora među studentima dodiplomskog studija dentalne medicine Sveučilišta Jazan u Saudijskoj Arabiji. Materijali i metode: U
ovoj presječnoj studiji podatci su prikupljeni DES upitnikom. Ukupan rezultat stresa i rezultati po pojedinim područjima opisani su i analizirani različitim čimbenicima grupiranja – prema spolu, godini studija, bračnom stanju i prosjeku ocjena (GPA). Rezultati: Ukupno 366 studenata dentalne medicine pristalo je sudjelovati u ovom istraživanju. Među njima je bilo 57 posto žena. Ukupan DES iznosio je 1,67 ± 0,45. Studentice i oženjeni studenti pokazali su veći stres od svojih kolega. Stres se znatno povećavao na višim godinama studija. Suprotno tomu, pokazatelji stresa bili su niži kod sudionika s visokim GPA-om. Višestruke linearne regresijske analize pokazale su stupanj studija i spol kao važne neovisne determinante ukupnoga DES-a i većine područja stresa. Obje ove odrednice objasnile su 41 posto varijabilnosti u DES bodovima. Zaključak: DES među studentima dentalne medicine Sveučilišta Jazan umjeren je i neznatno povećan. Veći je među ženama i znatno se povećava na višim godinama studija. No studenti s višim GPA-om pokazali su nižu razinu stresa. Kliničko značenje: Smanjenje i/ili ublažavanje stresa među studentima dentalne medicine pozitivno će utjecati na njihov uspjeh u učenju, što će rezultirati boljim upravljanjem i brigom o pacijentu.
Ključne riječi
stres, psihološki; obrazovanje, stomatološko, diplomsko; studenti stomatologije
Hrčak ID:
195398
URI
Datum izdavanja:
12.3.2018.
Posjeta: 3.829 *