Ekonomski pregled, Vol. 69 No. 2, 2018.
Izvorni znanstveni članak
UTJECAJ OSOBINA LIČNOSTI NA ZABRINUTOST ZA PRIVATNOST U ONLINE OKRUŽENJU
Bruno Škrinjarić
Jelena Budak
Mateo Žokalj
Sažetak
Ovaj rad istražuje osobine ličnosti kao odrednice zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Cilj istraživanja je analizirati utječu li i na koji način osobine korisnika Interneta na njihovu zabrinutost za privatnost u online okruženju, pri čemu se koristi teorijski okvir pet osobina ličnosti. Model također uključuje niz drugih varijabli koje mogu utjecati na online zabrinutost o privatnosti, kao što su socio-demografski čimbenici, kulturne vrijednosti i računalna pismenost. Empirijska analiza temelji se na podacima prikupljenim u 2016. godini na uzorku od 2060 korisnika Interneta u Hrvatskoj. Rezultati OLS i probit modela pokazuju da dvije dimenzije osobina ličnosti, ekstrovertiranost i neurotičnost, značajno određuju razinu zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Više ekstrovertirani korisnik Interneta je manje zabrinut za svoju privatnost na Internetu, dok je neurotičnija osoba više zabrinuta. Svijest o privatnosti, anksioznost u korištenju računala i prethodno (negativno) iskustvo također imaju pozitivan utjecaj na razinu zabrinutosti za privatnost korisnika Interneta.
Ključne riječi
zabrinutost za privatnost; Internet; osobine ličnosti; anketa
Hrčak ID:
199307
URI
Datum izdavanja:
24.4.2018.
Posjeta: 3.606 *