Izvorni znanstveni članak
Poticaj razmišljanju o Bolonjskom procesu
Dražen Barković
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Bolonjski je proces inicijativa među vladama koja smjera stvaranju europskoga prostora visokog obrazovanja do 2010. i promoviranju europskoga sustava visokoškolskog obrazovanja na svjetskoj razini.
Europski sustav visokih škola koji se mora potvrditi u tržišnim uvjetima ima konsekutivne organizacijske oblike. Preddiplomski, diplomski i poslijediplomski programi upravo su odgovor na različite studentske želje u pogledu obrazovnih programa. Stvarni temelji takvoga pristupa leže u pristupu po kojemu se odluka o obrazovanju shvaća kao investicija u ljudski kapital. Tko se trudi postići bolje obrazovanje, ostvaruje kasnije prinos u obliku većega životnog dohotka i smanjene mogućnosti gubitka dohotka, na primjer zbog nezaposlenosti.
Ovaj se rad temelji na ekonomskim situacijama na tržištu visokoškolskog obrazovanja s njegovom potražnjom, ponudom, učincima i na mehanizmu racionalnog odlučivanja kako bi se minimizirali rizici izbora studija potrebnog za buduće zanimanje.
Paralelno se javlja proces u kojemu država smanjuje nadgledanje odnosno kontrolu visokih škola; umjesto toga djeluje na ostvarenje ciljnih zadataka preko raspodjele sredstva. U vezi s Bolonjskim procesom javljaju se kritike u odnosu na pojedine probleme njegove primjenjivosti pa sve do njegova odbacivanja.
Ključne riječi
Bolonjska deklaracija; visokoškolsko obrazovanje; ljudski kapital; rizik
Hrčak ID:
199683
URI
Datum izdavanja:
14.12.2007.
Posjeta: 1.115 *