Radni materijali EIZ-a, No. 2, 2018.
Ostalo
Poticanje mladih poduzeća u neizvjesnim uvjetima? Evaluacija utjecaja bespovratnih sredstava za mlada mikro i mala poduzeća tijekom recesije
Stjepan Srhoj
orcid.org/0000-0002-7105-8088
; Sveučilište u Dubrovniku
Bruno Škrinjarić
orcid.org/0000-0002-5969-1948
; Ekonomski institut, Zagreb
Sonja Radas
; Ekonomski institut, Zagreb
Sažetak
Analize utjecaja politika usmjerenih na mlada poduzeća poprilično su zanemarivana u literaturi. Ovaj članak nastoji pridonijeti razvoju ove teme u kontekstu dugog recesijskog razdoblja, poput onog u Republici Hrvatskoj između 2009. i 2014. godine. Analizirane politike za razvoj poduzetništva su dodjeljivale male potpore za aktivnosti poput razvoja poslovnog plana, savjetovanja, marketinga i uređenja unutarnjeg radnog prostora. Dodjeljivanje malih potpora velikom broju poduzeća zvuči politički primamljivo, no radi li se o političkom populizmu ili promišljenoj ekonomskoj politici? U članku se procjenjuje utjecaj potpora za razvoj poslovanja na tri vrste ishoda: bankovne kredite, preživljavanje na tržištu i uspješnost poduzeća. Mikropodaci na razini poduzeća nadopunjeni su podacima sudskog registra na razini poduzetnika te podacima o primateljima bespovratnih sredstava. Analiza utjecaja politike provedena je primjenom tehnika uparivanja, a robusnost rezultata je testirana primjenom placebo testa i Rosenbaum granica. Rezultati pokazuju pozitivan utjecaj potpora na preživljavanje poduzeća nakon recesije, kao i pozitivan utjecaj na dobivanje dugoročnih bankovnih kredita tijekom recesije. Međutim, nije pronađen empirijski oslonac za utjecaj potpora na rast prihoda od prodaje, zaposlenosti i produktivnosti rada.
Ključne riječi
potpore; recesija; mlade tvrtke; preživljavanje na tržištu; performanse poduzeća; bankovni krediti
Hrčak ID:
200008
URI
Datum izdavanja:
8.5.2018.
Posjeta: 3.001 *