Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Poticanje mladih poduzeća u neizvjesnim uvjetima? Evaluacija utjecaja bespovratnih sredstava za mlada mikro i mala poduzeća tijekom recesije

Stjepan Srhoj orcid id orcid.org/0000-0002-7105-8088 ; Sveučilište u Dubrovniku
Bruno Škrinjarić orcid id orcid.org/0000-0002-5969-1948 ; Ekonomski institut, Zagreb
Sonja Radas ; Ekonomski institut, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 682 Kb

str. 5-37

preuzimanja: 982

citiraj


Sažetak

Analize utjecaja politika usmjerenih na mlada poduzeća poprilično su zanemarivana u literaturi. Ovaj članak nastoji pridonijeti razvoju ove teme u kontekstu dugog recesijskog razdoblja, poput onog u Republici Hrvatskoj između 2009. i 2014. godine. Analizirane politike za razvoj poduzetništva su dodjeljivale male potpore za aktivnosti poput razvoja poslovnog plana, savjetovanja, marketinga i uređenja unutarnjeg radnog prostora. Dodjeljivanje malih potpora velikom broju poduzeća zvuči politički primamljivo, no radi li se o političkom populizmu ili promišljenoj ekonomskoj politici? U članku se procjenjuje utjecaj potpora za razvoj poslovanja na tri vrste ishoda: bankovne kredite, preživljavanje na tržištu i uspješnost poduzeća. Mikropodaci na razini poduzeća nadopunjeni su podacima sudskog registra na razini poduzetnika te podacima o primateljima bespovratnih sredstava. Analiza utjecaja politike provedena je primjenom tehnika uparivanja, a robusnost rezultata je testirana primjenom placebo testa i Rosenbaum granica. Rezultati pokazuju pozitivan utjecaj potpora na preživljavanje poduzeća nakon recesije, kao i pozitivan utjecaj na dobivanje dugoročnih bankovnih kredita tijekom recesije. Međutim, nije pronađen empirijski oslonac za utjecaj potpora na rast prihoda od prodaje, zaposlenosti i produktivnosti rada.

Ključne riječi

potpore, recesija, mlade tvrtke, preživljavanje na tržištu, performanse poduzeća, bankovni krediti

Hrčak ID:

200008

URI

https://hrcak.srce.hr/200008

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.871 *