Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DRESIRANJE NARODA: NOGOMET, SAPUNICE I REALITYJI

Tatjana Ileš


Puni tekst: engleski pdf 239 Kb

str. 466-485

preuzimanja: 564

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb

str. 466-485

preuzimanja: 449

citiraj


Sažetak

Polazeći od pretpostavke da su proizvodi popularne televizije poput sapu¬nica, nogometnih utakmica (posebice velikih međunarodnih natjecanja) ili reality programa dio šire strategije ušutkivanja, manipuliranja i smirivanja naroda (N. Chomsky), autorica će na primjerima iz hrvatskog medijskog prostora pokušati pokazati njihove manipulativne potencijale. Propitat će se i narativi ovih triju medijskih formi te pokušati razložiti njihove estetske i komunikacijske vrijednosti. Propagandna potentnost popularnih televizijskih oblika također je čimbenik koji se u radu neće zanemariti, već će ga se razumijevati temeljnim mehanizmom dresiranja naroda, odnosno manipuliranja širokim gledateljskim masama.

Ključne riječi

popularna televizija; nogomet; sapunice; reality show; ma¬nipuliranje

Hrčak ID:

200129

URI

https://hrcak.srce.hr/200129

Datum izdavanja:

9.5.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.950 *