Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PUČKO KAZALIŠTE »PIJANE NOVEMBARSKE NOĆI 1918.«

Lucija Leman


Puni tekst: hrvatski pdf 508 Kb

str. 229-270

preuzimanja: 252

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 508 Kb

str. 229-270

preuzimanja: 455

citiraj


Sažetak

Ovo je drugi dio studije posvećene intertekstualnom dijalogu između Byrona i Krleže, temeljenog na komparativnom čitanju druge generacije britanskih romantičara i hrvatskog modernista. Uvodno poglavlje donosi sažet pregled Byronovih izvora na Balkanu, uključujući putne dnevnike njegovog prijatelja Johna Cam Hobhouse, za vrijeme čijeg boravka u Hrvatskoj je Byron pisao svoje Orijentalne priče. Nakon što su uspostavljeni temelji »ilirske« povijesti i znanja kao važnih poveznica dvaju pisaca, analizirane su Krležine tekstualne strategije u Pijanoj novembarskoj noći 1918., pokazujući što je Krležu potaklo da iz narativnih glasova »lukave ispovjedaonice« (ditto Peter Cochran) u Childe Harold’s Pilgrimage stvori jedinstven ironični oblik uokvirenog pučkog kazališta. Također se donosi hrvatski prijevod u slobodnom stihu prvih četiriju strofa Childe Harold’s Pilgrimage, Canto the First, koji su bili isključeni iz kanonske verzije zbog političkih razloga.

Ključne riječi

lord Byron; M. Krleža; Childe Harold’s Pilgrimage; uokvireno pučko kazalište; Pijana novembarska noć 1918

Hrčak ID:

200163

URI

https://hrcak.srce.hr/200163

Datum izdavanja:

9.5.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.860 *