Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.13112/PC.2017.23

Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kada postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika?

Iva Mihatov Štefanović ; KBC Sestre milosrdnice
Renata Vrsalović
Biserka Čičak
Tatjana Lesar
Rebeka Ribičić


Puni tekst: hrvatski pdf 92 Kb

str. 163-167

preuzimanja: 508

citiraj


Sažetak

Sipnja je jedan od najčešćih respiratornih simptoma u predškolskoj dobi. U većine djece sipnja je vezana isključivo za virusne infek cije
gornjih dišnih putova i s vremenom je prolazna, no trećina djece s ponavljajućom sipnjom ima postavljenu dijagnozu astme u
školskoj dobi. Prema smjernicama stručnih društava ponavljajuća sipnja se u predškolskoj dobi najčešće klasifi cira u fenotipove,
ovisno o učestalosti simptoma i njihovoj povezanosti s određenim okidačima. Upalna patogeneza fenotipova sipnje u predškolskoj
dobi zasad nije poznata, ali vjerojatno je riječ o različitim upalnim mehanizmima. Većina djece s ponavljajućom sipnjom u predškolskoj
dobi može se liječiti samo bronhodilatatorima. Prema smjernicama Europskog respiratornog društva protuupalnu terapiju
treba započeti u bolesnika koji imaju učestale simptome i tešku kliničku sliku. Mjerenje objektivnih parametara kao što su plućna
funkcija i hiperreaktivnost dišnih putova otežano je zbog nesuradnje, tako da je uvođenje terapije i dobar klinički odgovor vjerojatno
najpouzdaniji put za dijagnozu astme. U ovom trenutku ne postoje strategije liječenja koje bi modifi cirale tijek bolesti i spriječile
razvoj perzistentne sipnje odnosno astme.

Ključne riječi

astma; sipnja; fenotip

Hrčak ID:

201173

URI

https://hrcak.srce.hr/201173

Datum izdavanja:

22.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.336 *