Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5513/JCEA01/19.2.1992
Stavovi potrošača o konzumaciji etničke hrane
Marina Tomić
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Agricultural Marketing, Zagreb, Croatia
Kristina Deronja
; University of Zagreb Faculty of Agriculture , Bachelor programme Agricultural Economics, Zagreb, Croatia
Milna Tudor Kalit
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Dairy Science, Zagreb, Croatia
Željka Mesić
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Agricultural Marketing, Zagreb, Croatia
Sažetak
Globalizacija, internacionalne migracije i medijski pristup promociji hrane doveli su do rasta konzumacije etničke hrane. Osnovni cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi povezanost stavova i ponašanja u konzumaciji etničke hrane. On-line anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 230 ispitanika. Većina ispitanika konzumira etničku hranu, najčešće na tjednoj razini, kod kuće i u restoranima. Najveći udio ispitanika ima neutralne stavove o etničkoj hrani. Ispitanici s pozitivnim stavovima o etničkoj hrani u većem udjelu konzumiraju etničku hranu kod kuće, oni s neutralnim stavovima učestalije konzumiraju takvu hranu u restoranima, dok ispitanici koji imaju negativne stavove o etničkoj hrani u većem udjelu konzumiraju takvu hranu kod prijatelja.Ispitanicima s pozitivnim stavovima o etničkoj hrani važnija su sva ispitana obilježja etničke hrane. Rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti proizvođačima i distributerima etničke hrane u svrhu uspješnije prilagodbe zahtjevima suvremenih potrošača.
Ključne riječi
anketa; etnička hrana; potrošači; stavovi
Hrčak ID:
201705
URI
Datum izdavanja:
20.6.2018.
Posjeta: 2.665 *