Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.1.23

Utjecaj adolescenata na kupovne odluke roditelja: tipologija inovativnih proizvoda

Vytautas Dikčius orcid id orcid.org/0000-0001-6403-2704 ; Vilnius University
Indrė Pikturnienė ; Vilnius University
Vilmantė Pakalniškienė ; Vilnius University
James Reardon ; Vilnius University
Eleonora Šeimienė ; Vilnius University


Puni tekst: engleski pdf 258 Kb

str. 23-39

preuzimanja: 822

citiraj


Sažetak

Svrha – Uobičajeno je mišljenje da utjecaj djece na roditelje u kupovini proizvoda ovisi o kategoriji proizvoda (proizvod za dijete u odnosu na proizvod za obitelj; manje svakodnevne u odnosu na kupovinu trajnih proizvoda). No kupovina inovativnog proizvoda u prisutnosti adolescenta, u usporedbi s kupovinom tradicionalnog proizvoda, stvara poseban kontekst gdje adolescent može biti smatran značajnim izvorom stručnosti s različitim razinama utjecaja na roditelje. Cilj istraživanja jest pokazati intenzitet adolescentskog utjecaja na roditelje pri kupovini inovativnih proizvoda i grupirati proizvode na temelju veličine utjecaja i razine percipirane inovativnosti. Razmatraju se specifične značajke grupa proizvoda i implikacije za marketinške stručnjake.
Metodološki pristup – Primjenom internetskog panela, ispitivani su roditelji i adolescenti iz Litve u vezi s vlastitom procjenom razine inovativnosti i utjecaja djece na kupovinu 14 grupa proizvoda. Unutar svake grupe, inovativni je proizvod prethodno odabran na temelju kvalitativnih intervjua, uparen s uobičajenim proizvodom iz iste kategorije. Potom su proizvodi grupirani prema razini inovativnosti i adolescentskog utjecaja na roditelje.
Rezultati i implikacije – Proizvodi su grupirani kako bi se uputilo na važne implikacije za marketinške stručnjake. Naime, gdje je jači adolescentski utjecaj na odluku roditelja o kupovini, odnosno gdje je slabiji.
Ograničenja – Istraživanje odabranih proizvoda pokazuje međusobnu povezanost njihove percipirane inovativnosti i adolescentnog utjecaja na kupovinu roditelja. Međutim nalaze bi trebalo provjeriti na većem broju proizvoda. Inovativnost određenog proizvoda vezana je uz vrijeme i mjesto.
Doprinos – U skladu s našim saznanjem, ovo je prvi pokušaj grupiranja proizvoda prema njihovoj inovativnosti i adolescentskom utjecaju na roditelje tijekom procesa kupovine.

Ključne riječi

utjecaj; odluka o kupovini; adolescent; grupiranje; inovativni proizvodi; socijalizacija

Hrčak ID:

201712

URI

https://hrcak.srce.hr/201712

Datum izdavanja:

15.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.828 *