Market-Tržište, Vol. 30 No. 1, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.1.41
Utjecaj percipiranog širenja krivotvorina luksuznih maraka na njihovu vrijednost i moguće pokroviteljstvo
Natee Srisomthavil
; Chulalongkorn University
Nuttapol Assarut
; Chulalongkorn University
Sažetak
Svrha – Svrha je rada istražiti utjecaje percipiranog širenja krivotvorina na pet vrijednosti originalne luksuzne modne marke. Ovo istraživanje istražuje i odnose između vrijednosti luksuzne marke i namjere pokroviteljstva.
Metodološki pristup – Prikupljeno je dvjesto dvadeset anketnih upitnika, a za analizu podataka korištena je metoda modeliranja strukturnih jednadžbi, parcijalnih najmanjih kvadrata.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da za potrošače iz Jugoistočne Azije percipirano širenje krivotvorina ima statistički značajan utjecaj jedino na vrijednost jedinstvenosti, ali ne i na vrijednosti kvalitete, hedonizma, upadljivosti i proširenja vlastitih vrijednosti. Navedeno upućuje na to da se širenje krivotvorina luksuznih maraka ne može promatrati na jednak način kao i širenje autentičnih luksuznih maraka, koje imaju tendenciju negativnog utjecaja na vrijednosti drugih maraka, osim na vrijednost jedinstvenosti. No vrijednosti luksuzne marke koje imaju značajnu statističku povezanost s namjerom pokroviteljstva jesu kvaliteta, hedonizam i proširenje vlastitih vrijednosti, što sugerira da potrošači iz Jugoistočne Azije uglavnom svoju namjeru pokroviteljstva radije temelje na osobnim nego na međuosobnim motivima.
Ograničenja – Jedina luksuzna modna marka promatrana u ovom istraživanju jest Louis Vuitton, što može ograničiti generalizaciju dobivenih rezultata. Isto tako nije istražen utjecaj kulturoloških različitosti. Za buduća istraživanja preporučuje se istražiti moderirajuće utjecaje kulture.
Doprinos – Prema našem saznanju, ovo je istraživanje jedno od rijetkih koje na kvantitativan način proučava učinke percipiranog širenja krivotvorina na pet dimenzija vrijednosti luksuzne marke.
Ključne riječi
vrijednosti luksuzne marke; luksuzne modne marke; krivotvorine luksuznih maraka; percipirano širenje krivotvorina
Hrčak ID:
201718
URI
Datum izdavanja:
15.6.2018.
Posjeta: 3.470 *