Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.1.41

Utjecaj percipiranog širenja krivotvorina luksuznih maraka na njihovu vrijednost i moguće pokroviteljstvo

Natee Srisomthavil ; Chulalongkorn University
Nuttapol Assarut ; Chulalongkorn University


Puni tekst: engleski pdf 378 Kb

str. 41-60

preuzimanja: 1.402

citiraj


Sažetak

Svrha – Svrha je rada istražiti utjecaje percipiranog širenja krivotvorina na pet vrijednosti originalne luksuzne modne marke. Ovo istraživanje istražuje i odnose između vrijednosti luksuzne marke i namjere pokroviteljstva.
Metodološki pristup – Prikupljeno je dvjesto dvadeset anketnih upitnika, a za analizu podataka korištena je metoda modeliranja strukturnih jednadžbi, parcijalnih najmanjih kvadrata.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da za potrošače iz Jugoistočne Azije percipirano širenje krivotvorina ima statistički značajan utjecaj jedino na vrijednost jedinstvenosti, ali ne i na vrijednosti kvalitete, hedonizma, upadljivosti i proširenja vlastitih vrijednosti. Navedeno upućuje na to da se širenje krivotvorina luksuznih maraka ne može promatrati na jednak način kao i širenje autentičnih luksuznih maraka, koje imaju tendenciju negativnog utjecaja na vrijednosti drugih maraka, osim na vrijednost jedinstvenosti. No vrijednosti luksuzne marke koje imaju značajnu statističku povezanost s namjerom pokroviteljstva jesu kvaliteta, hedonizam i proširenje vlastitih vrijednosti, što sugerira da potrošači iz Jugoistočne Azije uglavnom svoju namjeru pokroviteljstva radije temelje na osobnim nego na međuosobnim motivima.
Ograničenja – Jedina luksuzna modna marka promatrana u ovom istraživanju jest Louis Vuitton, što može ograničiti generalizaciju dobivenih rezultata. Isto tako nije istražen utjecaj kulturoloških različitosti. Za buduća istraživanja preporučuje se istražiti moderirajuće utjecaje kulture.
Doprinos – Prema našem saznanju, ovo je istraživanje jedno od rijetkih koje na kvantitativan način proučava učinke percipiranog širenja krivotvorina na pet dimenzija vrijednosti luksuzne marke.

Ključne riječi

vrijednosti luksuzne marke; luksuzne modne marke; krivotvorine luksuznih maraka; percipirano širenje krivotvorina

Hrčak ID:

201718

URI

https://hrcak.srce.hr/201718

Datum izdavanja:

15.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.470 *