Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46458/27121097.2017.23.166

Integrirano izvještavanje - nova platforma korporativnog izvještavanja

Mirjana Hladika orcid id orcid.org/0000-0003-3170-9138 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivana Valenta orcid id orcid.org/0000-0002-2238-9614 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 434 Kb

str. 166-186

preuzimanja: 1.406

citiraj


Sažetak

Tržište se danas kontinuirano i ubrzano razvija i mijenja. Svijest o društvenoj odgovornosti, zaštiti okoliša i ljudskih prava postaje sve veća i izraženija, informatička tehnologija galopirajući napreduje i razvija se, klimatske promjene i njihovi učinci su evidentni. Takvi trendovi na suvremenom tržištu potaknuli su promjene u korporativnom izvještavanju. Sve više se naglašava važnost i značajnost integriranog izvještavanja naspram tradicionalnog financijskog izvještavanja. Informacijske potrebe investitora, kreditora i ostalih interesnih skupina za svrhu donošenja poslovnih odluka, a prvenstveno odluka o investiranju i financiranju, nadilaze financijske informacije koje su prezentirane u financijskim izvještajima. Kako bi različiti stakeholderi mogli vrednovati, odnosno procijeniti poslovanje poduzeća, potrebne su im različite informacije kojima se dobiva šira slika o poslovanju poduzeća. Financijski izvještaji pružaju informacije o financijskom položaju, financijskoj uspješnosti i novčanim tokovima poduzeća koji su rezultat prošlih poslovnih odluka i odnose se na prošla razdoblja. Investitori zahtijevaju informacije kojima će procijeniti zarade i novčane tokove poduzeća u budućem razdoblju, odnosno razdobljima. Takve procjene su moguće ako se investitorima prezentiraju informacije o poslovnom modelu poduzeća, strategiji i rizicima kojima je poduzeće izloženo te načinu upravljanja poduzećem. Na temelju tih informacija stakeholderima se omogućava procjena kapaciteta poduzeća za stvaranjem održive vrijednosti u kratkom, srednjem i dugom roku, odnosno kako će poduzeće generirati održivu vrijednost u okruženju u kojem posluje. Objavljivanjem nefinancijskih informacija, uz financijske informacije, jača se transparentnost poduzeća, a korisnici stječu višu razinu povjerenja u poslovanje i perspektivu poslovanja takvih poduzeća. Danas se takve nefinancijske informacije počinju koherentno objavljivati u integriranim izvještajima zajedno s financijskim informacijama. Svrha i cilj ovog rada je istražiti da li i u kojoj mjeri kotirana društva na Zagrebačkoj burzi, i odabranim svjetskim burzama, objavljuju integrirane izvještaje. Uz to, cilj je istražiti koji se okvir primjenjuje za pripremu nefinancijskih izvještaja.

Ključne riječi

integrirano izvještavanje; korporativna transparentnost; održiva vrijednost; društvena odgovornost

Hrčak ID:

202153

URI

https://hrcak.srce.hr/202153

Datum izdavanja:

30.1.2018.

Posjeta: 2.211 *