Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/zefzg.2018.1.43

Uspjeh poduzeća u hiperkonkurenciji: Je li agresivno konkurentsko ponašanje dovoljno?

Maja Daraboš Longin orcid id orcid.org/0000-0002-2100-118X ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 411 Kb

str. 43-58

preuzimanja: 685

citiraj


Sažetak

Jačanje intenzivnosti interakcije među poduzećima osnovna je karakteristika novog doba tržišnog natjecanja, u kojem je sve manje vremena za razvoj ideja kao i za donošenje odluka. Takvi uvjeti se javljaju u industrijama gdje su potezi i akcije poduzeća brzi i česti, kao i reakcije konkurenata, te kada česte interne i eksterne sposobnosti poduzeća eliminiraju poremećaje i diskontinuitet te time sprečavaju održivost konkurentske prednosti. U borbi sa konkurentskom realnošću – hiperkonkurencijom poduzeća moraju biti aktivna u poduzimanju što većeg broja akcija i to što većom brzinom. Agresivnost u poduzimanju akcija smatra se odgovorom poduzeća na fenomen privremene konkurentske prednosti. Poduzeća koja brzo reagiraju na zahtjeve tržišta jačaju svoju tržišnu snagu i stvaraju prednosti; a ona poduzeća koja mogu biti čak i brža, generirat će još veću tržišnu prednost nad svojim konkurentima. Stoga se kao najvažnija karakteristika konkurentske prednosti u hiperkonkurenciji smatra upravo agresivnost poduzeća u poduzimanju akcija koja se naziva agilnost u kojoj je naglasak na spremnosti na poduzimanje akcija, mjereno razinom do koje je poduzeće spremno participirati u tržišnom natjecanju s konkurentima i brzo djelovati. Stoga je svrha ovog istraživanja ispitati teorijsku i empirijsku pozadinu ponašanja poduzeća u hiperkonkurentskim uvjetima, kao i načine kako ostati konkurentan u takvim uvjetima. Štoviše, glavni cilj je istražiti postojanje i jačinu utjecaja razine agilnosti poduzeća u poduzimanju akcija na povećanje poslovne uspješnosti poduzeća u hiperkonkurentskim industrijama u Hrvatskoj.

Ključne riječi

konkurentska agresivnost; hiperkonkurencija; konkurentsko ponašanje; agilnost poduzeća; tim vrhovnog menadžmenta – TMT

Hrčak ID:

202202

URI

https://hrcak.srce.hr/202202

Datum izdavanja:

1.7.2018.

Posjeta: 1.381 *