Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SOCIOEMOCIONALNI RAZVOJ U PREDŠKOLSKOJ DOBI: POVEZANOST RAZUMIJEVANJA EMOCIJA I PROSOCIJALNOGA PONAŠANJA

Andreja BRAJŠA-ŽGANEC
Edita SLUNJSKI


Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb

str. 477-496

preuzimanja: 7.278

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja jest utvrditi doprinos prepoznavanja i
opisivanja emocija objašnjenju dječjega prosocijalnog
ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske
dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti
kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati
pokazuju da djeca u predškolsko doba u najvećoj mjeri
prepoznaju i opisuju emociju tuge, a zatim radosti i ljutnje. Što su
djeca starija, u većem broju prepoznaju i opisuju četiri osnovne
emocije, pri čemu na temelju fotografija izraza lica najmanje
prepoznaju i točno opisuju strah. U dobi od tri godine pa sve do
škole, što su djeca starija, češće se prosocijalno ponašaju, pri
čemu se djevojčice ponašaju prosocijalnije nego dječaci. Rezultati
hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se prosocijalno
ponašanje samo djece starije vrtićke dobi može objasniti dječjom
sposobnosti razumijevanja emocija, prepoznavanja i opisivanja
primarnih emocija, i to ovisno o spolu. Dječaci starije vrtićke
dobi, koji bolje razumiju primarne emocije, ponašaju se
prosocijalnije, dok ta povezanost za djevojčice nije dobivena.

Ključne riječi

primarne emocije; prepoznavanje emocija; opisivanje emocija; prosocijalno ponašanje; djeca predškolske dobi

Hrčak ID:

19080

URI

https://hrcak.srce.hr/19080

Datum izdavanja:

30.6.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 16.816 *