Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.27.2.05

Učinci grupnih diskusijskih stilova privrženosti i facilitacije na kvalitetu deliberacije

Metka Kuhar ; Faculty of Social Sciences, Ljubljana
Katja Jeznik ; Faculty of Arts, Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 304 Kb

str. 281-303

preuzimanja: 1.035

citiraj


Sažetak

U članku smo analizirali kako grupni diskusijski stilovi
privrženosti te njihova interakcija s facilitacijom utječu na
kvalitetu procesa rasprave (prema deliberativnim kriterijima,
na primjer, jednako sudjelovanje, argumentiranje,
poštovanje). Organizirali smo 26 rasprava sa 226
nastavnika iz 13 slovenskih osnovnih škola o obrazovno-
-disciplinarnim praksama nastavnika. Rasprave, od kojih
svaka pojedinačno uključuje 7–12 nastavnika, trajale su po
90 minuta, polovica njih bila je facilitirana sukladno
deliberativnim kriterijima, polovica nefacilitirana. Što je veća
diskusijsko grupna anksiozna privrženost, niže su ocjene
deliberativnoga funkcioniranja pojedinca i deliberativnoga
funkcioniranja grupe. Facilitiranje poboljšava ocjenu
deliberativnoga funkcioniranja grupe kod pojedinaca s
izraženijom grupnom diskusijsko-anksioznom privrženošću,
dok su facilitirane osobe, koje su na višoj razini grupnim
diskusijskim izbjegavanjem privrženošću, procijenile
deliberativno funkcioniranje grupe nižim od onih koji nisu
facilitirani.

Ključne riječi

deliberacija; grupa za raspravu; facilitacija; stilovi privrženosti; obrazovno-disciplinarne prakse nastavnika

Hrčak ID:

202683

URI

https://hrcak.srce.hr/202683

Datum izdavanja:

29.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.414 *