Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31299/log.8.1.4

Bihevioralni pristup podučavanju jezika – metoda verbalno ponašanje

Rea Vuksan ; ABA edukacija, 10 000 Zagreb
Jasmina Stošić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju


Full text: croatian pdf 253 Kb

page 21-27

downloads: 1.434

cite


Abstract

Jedan od pristupa razumijevanju i podučavanju jezika djece s poremećajem iz spektra autizma i s ostalim razvojnim teškoćama je i verbalno ponašanje (verbal behavior). Verbalno ponašanje znanstveno je utemeljen pristup podučavanju jezika, temeljen na funkciji jezičnih jedinica te interakciji između govornika i slušatelja. Taj pristup proizišao je iz područja primijenjene analize ponašanja - PAP (ABA – Applied Behaviour Analysis). Analiza verbalnog ponašanja prikazuje primjenu bihevioralne analize na razumijevanje i podučavanje jezičnih vještina. U ovom radu opisane su teorijske postavke i metode podučavanja proizišle iz verbalnog ponašanja, na osnovi pregleda istraživanja koje se odnose na podučavanje zahtijevanja (mand), imenovanja i komentiranja (tact), dijaloga (intraverbal) i imitacije (echoic).

Keywords

verbalno ponašanje; “mand”; “tact”; “intraverbal”

Hrčak ID:

203082

URI

https://hrcak.srce.hr/203082

Publication date:

29.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.305 *