Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31299/log.8.1.4

Bihevioralni pristup podučavanju jezika – metoda verbalno ponašanje

Rea Vuksan ; ABA edukacija, 10 000 Zagreb
Jasmina Stošić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 21-27

preuzimanja: 1.378

citiraj


Sažetak

Jedan od pristupa razumijevanju i podučavanju jezika djece s poremećajem iz spektra autizma i s ostalim razvojnim teškoćama je i verbalno ponašanje (verbal behavior). Verbalno ponašanje znanstveno je utemeljen pristup podučavanju jezika, temeljen na funkciji jezičnih jedinica te interakciji između govornika i slušatelja. Taj pristup proizišao je iz područja primijenjene analize ponašanja - PAP (ABA – Applied Behaviour Analysis). Analiza verbalnog ponašanja prikazuje primjenu bihevioralne analize na razumijevanje i podučavanje jezičnih vještina. U ovom radu opisane su teorijske postavke i metode podučavanja proizišle iz verbalnog ponašanja, na osnovi pregleda istraživanja koje se odnose na podučavanje zahtijevanja (mand), imenovanja i komentiranja (tact), dijaloga (intraverbal) i imitacije (echoic).

Ključne riječi

verbalno ponašanje; “mand”; “tact”; “intraverbal”

Hrčak ID:

203082

URI

https://hrcak.srce.hr/203082

Datum izdavanja:

29.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.096 *