Psihologijske teme, Vol. 27 No. 2, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3
Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja
Danijela Jandrić
; Zagreb, Hrvatska
Karmen Boras
; Osnovna škola Silvija Strahimira Kranjčevića - Senj, Hrvatska
Zvonimir Šimić
; Osnovna škola dr. Jure Turića - Gospić, Hrvatska
Sažetak
Samoregulacija učenja aktivno je participiranje u procesu učenja te podrazumijeva kognitivne, metakognitivne i bihevioralne procese koji obuhvaćaju strategije učenja i suradničko učenje. U osnovi je samoregulacije motivacija, koja se u školskim uvjetima može specifičnije odrediti u terminima ispitne anksioznosti, samoefikasnosti i intrinzične te ekstrinzične vrijednosti. Cilj je ovog istraživanja bio provjeriti postoji li razlika između muških i ženskih sudionika te između učenika petih i sedmih razreda u intrinzičnoj i ekstrinzičnoj vrijednosti, samoefikasnosti, ispitnoj anksioznosti, strategijama učenja i suradničkom učenju. Sudionici su bili učenici petih i sedmih razreda (N = 172) iz dviju osnovnih škola u Hrvatskoj. Nisu pronađene razlike između muških i ženskih sudionika u intrinzičnoj i ekstrinzičnoj vrijednosti, samoefikasnosti, strategijama učenja i suradničkom učenju. Međutim, rezultati su pokazali statistički značajne razlike u svim navedenim varijablama između mlađih i starijih učenika. Slabija motivacija i samoregulacijsko učenje kod starijih učenika potvrđuju dosadašnja istraživanja na ovom području. Rezultati se promatraju u okviru razvoja ličnosti i teorije samoodređenosti koja opisuje akademsku motivaciju, a time i samoregulaciju učenja.
Ključne riječi
motivacija; samoregulacija učenja; dob; rod
Hrčak ID:
203793
URI
Datum izdavanja:
17.7.2018.
Posjeta: 4.407 *