Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Medijski prijepori u objavama hrvatskih dnevnih novina: primjer izvještavanja o referendumu o ustavnoj definiciji braka u 2013. godini

Anđelka Raguž orcid id orcid.org/0000-0002-0429-4208 ; Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu Zagreb, Hrvatska
Sebastijan Ivasović orcid id orcid.org/0000-0002-8365-1831 ; Madison Consulting
Ema Kukolić


Puni tekst: hrvatski pdf 492 Kb

str. 49-69

preuzimanja: 515

citiraj


Sažetak

Suvremene društvene i gospodarske promjene, suočile su brak i obitelj s drugačijim izazovima, novi(ji)m medijskim obrascima i načinima izvještavanja, a posljedično je tradicionalna obitelj uvrštena na platformu s izmijenjenim medijskim tretmanom. U radu će se kroz kontekst društvene situacije u Hrvatskoj, očitovanoj na primjeru referenduma o ustavnoj definiciji braka, ilustrirati medijski značaj i ponuditi odgovori na pitanja: jesu li obitelji medijski marginalizirane i stereotipno predstavljene skupine ili su mediji kreatori određenih društvenih normi? Referendumska kampanja, medijsko izvještavanje o aktivnostima građanske inicijative U ime obitelji i naposljetku referendum, isprovocirali su intenzivne emocionalne reakcije te duboko podijelili hrvatsko društvo. Nalazi empirijskog istraživanja kroz analizu sadržaja: Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, 24sata, Novog lista i Slobodne Dalmacije od svibnja do prosinca 2013. godine, pokazat će i jesu li mediji bili (ne)pristrani i (ne)profesionalni te je li tema o braku bila polazište za senzacionalističko i neprimjereno izvještavanje u okviru regulatornih odrednica Kodeksa časti hrvatskih novinara.

Ključne riječi

etički kodeks; hrvatske dnevne novine; obitelj; referendum; medijsko izvještavanje

Hrčak ID:

203837

URI

https://hrcak.srce.hr/203837

Datum izdavanja:

12.7.2018.

Posjeta: 1.189 *