Medijske studije, Vol. 9 No. 17, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.9.17.2
Medijska inovacija u Europi i preispitivanje odnosa prema publikama: između građana i potrošača
Iva Nenadić
orcid.org/0000-0003-3789-4848
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti / Centar za medijski pluralizam i slobodu medija, Europski sveučilišni institut, Firenca
Alina Ostling
orcid.org/0000-0002-7702-5957
; GLOBALCIT Programme, Europski sveučilišni instutut, Firenca
Sažetak
Razvoj i široka primjena novih tehnologija građanima je omogućila sudjelovanje u različitim fazama proizvodnje, distribucije i promocije vijesti i drugih sadržaja kao nikada ranije. Kako bi odgovorili na promjene u informacijskom okruženju, mediji i novinari pokušavaju uvesti inovacije u poslovni model. Stoga ovaj rad postavlja sljedeće pitanje : u pokušaju da preispitaju poslovni model, preispituju li mediji i novinari diljem Europe i svoj odnos s publikama? Preciznije, odnosi li se postojeća inovacija prema publikama prvenstveno kao prema građanima ili kao prema potrošačima? Analiza se temelji na podacima prikupljenima od nacionalnih istraživačkih timova kroz projekt Media Pluralism Monitor 2016, koji je proveden u 28 zemalja Europske unije, Crnoj Gori i Turskoj. Rezultati pokazuju kako su najvidljiviji pokušaji inovacije u obuhvaćenim državama crowdfunding/crowdsourcing i različite vrste paywalla, što se može tumačiti kao pokušaj da se od publike nadoknade smanjeni prihodi od oglašavanja. Istovremeno, tek nekoliko inicijativa značajnije preispituje svoj odnos s publikom, dajući im veću moć odlučivanja (bilo da se radi o odlučivanju o sadržaju ili o poslovnoj strategiji). Publike se u velikoj mjeri i dalje tretira primarno kao potrošače, a njihova razina participacije ostaje ograničena.
Ključne riječi
MEDIJI; POSLOVNA INOVACIJA; CROWDFUNDING; PAYWALL; PARTICIPACIJA; PUBLIKE; GRAĐANI: POTROŠAČI
Hrčak ID:
204237
URI
Datum izdavanja:
27.7.2018.
Posjeta: 2.729 *