Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.9.17.3

Medijska pismenost učenika osmih razreda u Zagrebu

Lana Ciboci orcid id orcid.org/0000-0003-1495-9573 ; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 772 Kb

str. 23-46

preuzimanja: 2.088

citiraj


Sažetak

Za kvalitetan suživot s medijima danas su osobito potrebne vještine medijske pismenosti. Pritom medijska pismenost podrazumijeva pristup medijima, analizu, vrednovanje i stvaranje medijskih sadržaja (Aufderheide, 1992). Za medijsko opismenjivanje djece ključno je medijsko obrazovanje. U hrvatskom se obrazovnom sustavu medijsko opismenjivanje ostvaruje kroz medijsku kulturu, jednu od sastavnica predmeta Hrvatski jezik, od prvog do osmog razreda. Iako je medijska kultura prisutna u nastavi Hrvatskoga jezika već dugi niz godina, ovo je tek prvo istraživanje o medijskoj pismenosti učenika osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na 1000 učenika osmih razreda na području grada Zagreba i pokazalo je da ti učenici posjeduju srednju razinu medijske pismenosti, pri čemu su najslabiji rezultati zabilježeni u području analiziranja i kritičkog vrednovanja te stvaranja medijskih sadržaja.

Ključne riječi

MEDIJSKA PISMENOST; MEDIJSKA KULTURA; MEDIJSKO OBRAZOVANJE; OSNOVNA ŠKOLA; DJECA; HRVATSKA

Hrčak ID:

204240

URI

https://hrcak.srce.hr/204240

Datum izdavanja:

27.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.927 *