Medijske studije, Vol. 9 No. 17, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.9.17.3
Medijska pismenost učenika osmih razreda u Zagrebu
Lana Ciboci
orcid.org/0000-0003-1495-9573
; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Za kvalitetan suživot s medijima danas su osobito potrebne vještine medijske pismenosti. Pritom medijska pismenost podrazumijeva pristup medijima, analizu, vrednovanje i stvaranje medijskih sadržaja (Aufderheide, 1992). Za medijsko opismenjivanje djece ključno je medijsko obrazovanje. U hrvatskom se obrazovnom sustavu medijsko opismenjivanje ostvaruje kroz medijsku kulturu, jednu od sastavnica predmeta Hrvatski jezik, od prvog do osmog razreda. Iako je medijska kultura prisutna u nastavi Hrvatskoga jezika već dugi niz godina, ovo je tek prvo istraživanje o medijskoj pismenosti učenika osnovnih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na 1000 učenika osmih razreda na području grada Zagreba i pokazalo je da ti učenici posjeduju srednju razinu medijske pismenosti, pri čemu su najslabiji rezultati zabilježeni u području analiziranja i kritičkog vrednovanja te stvaranja medijskih sadržaja.
Ključne riječi
MEDIJSKA PISMENOST; MEDIJSKA KULTURA; MEDIJSKO OBRAZOVANJE; OSNOVNA ŠKOLA; DJECA; HRVATSKA
Hrčak ID:
204240
URI
Datum izdavanja:
27.7.2018.
Posjeta: 4.927 *